Hjem Lunger Lungeproblemer

hjælp kan ikke få luft.

Redigeret 14 oktober, 2014, 08:16 i Lungeproblemer
jeg er en pige på 15 år det det seneste års tid har følt at jeg ikke har kunne få luft ordentligt.

i det seneste års tid har jeg haft et par perioder, hvor jeg ikke rigtigt har kunne få luft, og det sker ofte når jeg ligger ned,
har besvimet 2 gange hvor jeg skulle rejse mig op pga luft mangel.
det sker 10-15 gange om måneden måske lidt mere, og jeg bliver ofte meget svimmel.
jeg ved ikke om det er mit hjerte eller mine lunger det kommer fra men det føles lidt som begge.

jeg har ikke rigtigt kunne sige noget til min familie om det af personlige årsager, og vil bare vide om der er noget jeg selv kan gøre noget ved, eller hvis der ikke er, om jeg så godt kan vente med at gå til lægen til jeg er flyttet hjemme fra, eller om det lyder alvorligt nok til at jeg skal gå til lægen.

Kommentarer

  • Det kan være du har astma - eller det kan være du går og er ked af noget, så du får en slags angst. Prøv at tale med skolesygeplejersken. Eller din læge.
  • tak for dit svar jeg tror jeg ved hvad der er galt, men ved du om der er der noget jeg selv kan gøre for at fjerne angsten?
  • Du er 15 år og har angst - nej jeg tror ikke der er noget "du selv kan gøre for at fjerne det " - og de problemer du har og det miljø/familie/venner/skole/fb samt den verden vi alle er i - er med til at give dig "angst". Som jeg ser det, får man angst når tilværelsen/livet forekommer en uoverskueligt - eller der er ting man har det dårligt med miljø/familie/venner/skole/fb

    Eller sig selv? Man føler sig ked af det og kan ikke forstå hvorfor - det kan godt give en en form for angst . . man kan ikke få vejret og har kvalme...må bare væk.

    Det bedste du kan gøre er at enten ringe ind til en af de ungdomsrådgivninger de her ...(kig på nettet) og kig dem alle igennem.

    Her kan du ringe anonymt - det kan godt være rart og de er vant til at snakke med mange andre.

    Så er der youtube ...her vil du kunne finde mange oplæg og foredrag om angst som du kan sidde og lytte til - og blive klogere på de ting der sker og hvad det handler om - og om det overhovedet er det????

    Der er flest interessante indlæg på engelsk, men nok også nogen på dansk.

    Prøv
Log in eller Registrér for at kommentere.