Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

har jeg smittet ham med klamydia?

Jeg blev testet positiv for klamydia i sidste uge. Jeg tog klamydiapillerne torsdag aften, men havde så ubeskyttet sex søndag morgen efter en bytur.
Har klamydiapillerne nået at have en effekt så jeg ikke smittede på det tidspunkt, eller er han blevet smittet?

Kommentarer

  • Jeg mener at have læst, at man skal vente en uge - men jeg ved det ikke. Jeg reagerer kun her, fordi jeg virkelig harmes over, at der ikke er fulgt en indlægsseddel med din medicin. Det SKAL der iflg lovgivningen - og der skal der faktisk stå, hvordan man bør forholde sig.

    Jeg foreslår, at du spørger på apoteket - og også der beder dem hjælpe dig med at klage over, at du ikke har fået en indlægsseddel med.
  • Tak for dit svar!
    Der fulgte en indlægsseddel med, men der står intet om hvornår man kan have ubeskyttet sex igen.
  • Hvis jeg var dig ville jeg først vente med at dyrke ubeskyttet sex indtil pillekuren er overstået. Også efter er du slet ikke skræmt efter du blev smittet, jeg ville bruge kondom, for der er andre kønssygdomme.
  • Pillekuren var overstået på 10 sekunder. For det var kun to piller man skulle tage som engangsdosis.
    Jo lidt skræmt blev jeg, for troede ikke jeg var en af de uheldige der ville få det... Men havde en opfattelse af at ham jeg var sammen med søndag morgen var en ordentlig fyr - men man ved selvfølgelig aldrig. Min plan er også at bruge kondom fremover, indtil jeg får en fast fyr.
  • Du skrev at du dyrkede ubeskyttet sex fordi du ikke troede det ville ramme dig. Forstår simpelthen ikke at du tør. Nu døjer du med klamydia, men du kan få andre trælse kønssygdomme som kan gøre dig steril. Du tager forhåbentlig p- piller, så du ikke kommer til at stå i den situation at du bliver gravid og skal overveje en abort, som jo kan være ret så psykisk belastende for kvinden som skal igennem det.
    Pas på dig selv. Der er ingen andre der gør det og da slet ikke en fuld mand som du har sex med samme aften du møder ham.

    Lisbeth
  • Hej derude.
    Jeg står lidt i et dilemma lige nu..
    Jeg tog klamydiapiller igår, og mig og min kæreste kunne simpelthen ikke holde fingerne fra hinanden.. Det skal siges han ikke har taget dem endnu....
    Vi havde sex idag, og jeg er bange for om det er muligt om pillerne stadig fungere så der stadig er en chance for at kamydia'en kan gå væk?

    Jeg ved det er dumt, men jeg har sagt til ham han skal tage sig sammen og ringe til den læge :)
    Håber i kan besvare :)

    Kh. Anonympige9
  • Jeg har nu fået svar på mit spørgsmål fra en læge.
    Jeg vælger at poste det her, in case andre også kunne bruge svaret.

    "Ham, du havde ubeskyttet sex med om søndagen, kan være smittet med klamydia. Du kan nemlig smitte med klamydia op til 7-10 efter, at have taget pillen. Derfor er det en god ide, at fortælle ham det og opfordre ham til at gå til lægen.
    Det anbefales at anvende kondom 14 dage efter klamydia-pillen er taget. Desuden er det altid en god ide at anvende kondom, hvis man har sex med skiftende partnere."
Log in eller Registrér for at kommentere.