Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pludselig kraftig svimmelhed.

Redigeret 8 oktober, 2014, 06:05 i Spørg Netdoktors brugere
Hej.

Jeg ville høre om nogen kunne hjælpe mig. Min kæreste får nogle "anfald". Lige pludselig bliver han meget svimmel, han er ikke i stand til at stå på sine ben, og derfor lægger han sig altid ned, men det er meget svært for han at bevæge hovedet. Han får koldsved og begynder at ryste. Han forklare sine "anfald" som: der er en der står bag ham og ryster hans hovedet meget kraftigt.
Han bliver ekstremt træt mens disse "anfald" er i gang. Han plejer som regel og falde i søvn, men "anfaldet" er der stadig når han vågner.

Jeg håber der er noget der kan hjælpe mig i en eller anden retning om hvad det kunne være, og evt. hvad jeg kan gøre.

KH Trine

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg vil da foreslå, at han hurtigst muligt kommer til læge, for det er da ikke godt, at han har det sådan.

    Umiddelbart kunne det lyde som om, han har en ualmindelig lav blodprocent, og den slags er altså ikke til at spøge med, men der kan også være andre årsager, så det bør da undersøges.

    Så - bed ham kontakte sin læge straks i morgen, så han hurtigt kan få en tid.

    Det er således ikke DIG, der skal gøre en hel masse og påtage dig ansvar for don kærestes helbred - det er ham selv, der bør påtage sig ansvar for sig selv og selv opsøge hjælp.
  • Indstillinger
    Der er sygdomme i øret der kan give disse anfald. Der er også andre alvorligere ting der kan være årsagen.
    Du skal ikke tage ansvar for ham, det skal han selv. Kun hvis han bliver ude af stand til selv at tage kontakt til en læge, skal du gøre noget.
Log in eller Registrér for at kommentere.