Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Første p-pille FØR første blødningsdag

Redigeret 6 oktober, 2014, 09:47 i Prævention
Hej,

Jeg har lige fået p-piller - Jeg har aldrig taget p-piller før. Jeg skulle jo tage den første p-piller på første blødningsdag, men 5-6 dage inden forventede første blødningsdag, havde jeg en "enkeltdagsblødning", og jeg tog første p-pille her i den tro, at det var tid.

Jeg har efterfølgende taget p-pillerne hver dag og er klar over, at det måske kan rykke min menstruation en smule, men hvad med beskyttelse? Er jeg stadig beskyttet, selvom jeg har taget p-pillen FØR første blødningsdag?

Tak på forhånd!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvad med at bruge "livrem og seler"?

    Brug kondom den første periode til første pakning er brugt, og brug i det hele taget altid kondom, med mindre både du og din partner er undersøgt for kønsoverførte sygdomme.

    Når du tager p-piller, så får du slet ikke menstruation, men der i mod en kunstigt fremkaldt blødning, der som oftest vil være svagere end en menstruation, og denne kunstige blødning vil givet komme som et urværk, når det ikke er din krop, men medicinen, der styrer det.

    P-piller har et hav af bivirkninger, som hverken læger eller medicinalvarefirma fortæller om, så vær lige opmærksom på, om der sker nogle ændringer i dit almene helbred eller psyke; og husk, at lægen desværre aldrig - aldrig - vil få den ide, at det kan være disse pillers skyld.
Log in eller Registrér for at kommentere.