Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid og for lavt stofskifte

Hvis der er nogle her der er gravide og som samtidig har for lavt stofskifte er jeg interesseret i at høre hvordan det går.

Jeg aborterede sidste år i uge 12 og er nu gravid igen i uge 14 men mit stofskifte ter sig underligt og bliver lavere og lavere. Nu er min tsh på 4,8 og det er jo et tydeligt tegn på at det er blevet værre. For en måned siden var det 1, 8. Jeg bliver fulgt af endokrinologer i århus.

Jeg kunne godt tænke mig at vide

1. har I haft det fra fødslen lige som mig?
2. Har I aborteret eller er det gået godt med graviditeten?
3. Hvilken medicin er I på? Jeg er på Eltroxin og har fået det siden jeg blev født.

De enete gener jeg har haft er en uforklarlig tendens til at være overvægtig trods mange kure og hård motion. Men man kan jo kæde alt som stress, abort og så videre på. Spørgsmålet er hvad der er hvad.
God dag.
Kh Sortskæg

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg har srlv lavt stofskifte, men ikke gravid. Jeg kender dog en som også har lavt stofskifte og har gennemført en graviditet. Hendes søn har mentale problemer, udviklingsforstyrrelse og damp pga stofskifte sygdommen under graviditeten. Der er ved lavt stofskifte under graviditet risiko for at barnets mentale udvikling påvirkes - i sværeste grad kan det resultere i mental retardering. Prøv at finde mere info om dette.
  • Indstillinger
    Tak for dit indlæg. Desværre tror jeg det mere er for at skræmme end hjælpe.

    De fleste har ikke problemer. Nu er jeg i uge 30 og mine scanninger går godt.


    Venlig hilsen, Gitte/Sortskaeg.
  • Indstillinger
    Det var ikke for at skræmme, men for at oplyse om de ting som de færreste ved. Hende jeg kender vidste fx ikke at stofskiftet påvirker barnet mentalt. Derfor er det vigtigt at man får tjekket stofskiftet ofte under graviditet samt zoneterapi der arbejder med hormonel balance så man mindsker risikoen for skader på barnet. Mvh
Log in eller Registrér for at kommentere.