Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tilvænning til katte?

Redigeret 5 oktober, 2014, 08:52 i Allergi
På nogle sider har jeg set at katteejere siger at ingen racer er allergivenlige men at deres ejere kan vænne sig til kattene og undgå allergi.

Det skulle være sådan en allergi vaccine virker også.

Er der nogle her, der har erfaring med at de har vænnet sig til kattene og hvor lang tid skal der gå før man har været igennem det og udviklet antistoffer?

Vi har lige fået killinger - vi var på internatet i lang tid før vi bestemte os og med min mands næse lige ned i pelsen og så videre, men det er alligevel ikke helt til at sige. Nu har han så astmasymptomer og snue. Han har desuden også noget pollenallergi.

Havde nemlig en kat, en helt alm. huskat, som han godt kunne tåle, da vi mødtes, så åbenbart svinger det.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skriver I lige har fået killinger. Min søn kan ikke tåle katte. Det vil sige, det gik godt indtil den fik killinger.
    Fra det øjeblik blev det så galt, at han dårligt kunne få luft. Killingerne måtte væk i en fart til stor sorg for kattemor.
    Min søn fik at vide killingerne var værre end den voksne kat og de var skyld i, han ikke kunne få luft. Han sov på badeværelset den nat, det eneste sted han kunne klare at opholde sig.

    Men killingerne havde åbenbart gjort det meget værre, så efter et stykke tid måtte de også skille sig af med den voksne kat. Bare rolig, ingen blev aflivet, men foræret væk. For tidligt, men der var ikke andet at gøre. Min søn kunne jo blive kvalt, så slemt var det.

    Jeg ville blot oplyse det med killinger kan åbenbart gøre det værre.

    PS. Han brugte også astmaspray for at klare det.
  • Indstillinger
    Uh, det lyder da ikke godt. Mærkeligt. Nå, men vi ser lige tiden an, for nej, det kan desværre ikke gå hvis menneskene ikke kan trække vejret, men vi vil begge så gerne beholde dem, at vi trodser odsene og giver det en lille uges tid.

    Den kat jeg havde dengang var også voksen, da min mand lærte den at kende og vænnede sig til den, så det passer jo meget godt ind i det, du skriver.

    Desværre kan man ikke låne dem med hjem for at teste allergien, så vi prøvede bare og satsede nok lidt for meget. Han har været til behandling for sin allergi i Tyskland uden den helt store effekt. Det er synd for kattene, så jeg håber det går bedre snart.
Log in eller Registrér for at kommentere.