Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er det ok ??

Redigeret 29 september, 2014, 10:41 i Samliv
Hej, min kone har fornyligt flyttet sin hest op til hendes Ex (som hun ikke har beskæftiget sig med i mange år) da hendes datter også har hendes hest der også (lovgivning osv.)
Jeg købte for 6 mdr siden et nedlagt landbrug kun til dette formål, men det kan åbenbart ikke bruges !
hun bruger meget tid oppe hos "hestene" både morgen og aften, skal jeg være nervøs ?
I går skulle de ud og se på efterskole til sønnen, jeg blev meget ked af det da jeg så hun havde hentet nyt tøj til lejligheden og satte sig ind på forsædet med et stort smil !!
Hva gør jeg ??

mvh. den fortvivlede

ps. vi er gift og har været sammen i 9 år.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Som du skriver det her, er det helt umuligt at komme med nogle forslag til dig.

    Har du spurgt hende, hvorfor hesten ikke kan være der, hvor I bor? Og hvad er forklaringen?

    Har du talt med hende om, hvad det gør ved dig, at hun hele tiden tager ud til sin eksmand?

    Har du i det hele taget talt med hende om, hvad der i grunden foregår?

    Jeg går ud fra, at hun har børn med sin eksmand - og det i sig selv er en yderst rimelig årsag til, at de bør og skal have et godt forhold omkring deres fælles børn.

    Noget tyder på, at det ligger jer noget fjernt at tale sammen om de ting, der fylder i jeres liv - og det er den sikre vej til, at I kommer til at vokse fra hinanden.

    Så - start med at sætte jer sammen og få talt sammen om jeres liv - hvad der sker og ikke sker, om der er ting I i fællesskab skal arbejde på at gøre bedre.
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har spurgt indtil hvorfor hestene ikke kan gå på den ejendom jeg har købt til formålet, det skal siges at vi ikke bor på denne ejendom ! begrundelsen er at det er nemmere hos ham !
    Jeg har også fortalt hvad det gør ved mig med denne pludselige færden hos ham.
    Selvfølgelig skal de også være fælles om deres børns skole osv. synes bare det virker underligt når de indtil for 6 mdr siden kørte i hver deres bil når de skulle til noget med børnene.
    Måske jeg bare ser spøgelser alle steder ??
  • Indstillinger
    Nu fortæller du jo heller ikke, hvad din kones reaktion var på, at du fortalte hende, hvad det gjorde ved dig.

    Der er jo ingen her på debatforum, der kan fortælle dig, hvad din kones bevæggrunde er. Det kan kun hun.

    Jo, noget tyder da på, at der foregår et eller andet - men om hun er på vej væk fra dig eller ej - kan kun I selv finde ud af.

    Det lader i det hele taget til, at I har en virkelig dårlig kontakt. DU har købt et nedlagt landbrug til hendes hest. Hvorfor i alverden har det ikke været en fælles beslutning? Det er selvfølgelig vældig pænt af dig, men en sådan investering i et parforhold både bør og skal være en fælles opgave, og - som det fremgår - så er det hende, der har hest, ikke dig, hvorfor hun vel ved, hvad der er bedst for et sådant dyr.

    Jeg kan kun gentage, at I da i den grad har brug for at få talt sammen, om hvad der i bund og grund foregår i jeres liv - for det lader det da ikke til, at hverken du eller hun har nogen anelse om, og på en sådan måde skal et parforhold jo gå galt. Om hun så er på vej til sin eks, eller om han bare er et fristed, ja - det er der jo ingen andre end hende, der ved.
  • Indstillinger
    Jeg er desværre ikke så god til at formulere mig på skrift, beklager.
    Hendes reaktion når vi taler om det er at sådan er det at være sammen med en heste pige !!
    Hvad angår ejendomshandel var hun selvfølgelig vidende om at jeg købte den og synes det var en god ide indtil det andet bød sig !
    Med hensyn til køb af ejendom er det ikke altid en fordel at have begge navne på, vi har flere udlejningsejendomme, bare til info.
  • Indstillinger
    Selvfølgelig er det ikke ok, at din kone pludseligt ændrer adfærd - og afviser dig med, at sådan er det at være sammen med en hestepige.

    På den anden side - I har været sammen i ni år, og hvis det har været jeres kommunikationsform alle årene, så har I jo ikke meget at være fælles om, så det er måske naturligt i jeres forhold, at man kan feje hinanden af med en sådan forklaring? Hun har ikke haft tæt kontakt med sin eksmand i mange år - nu er det lige pludseligt helt naturligt, fordi hun er en hestepige? Altså - jeg forstår ikke, hvordan man slå sig til tåls med en sådan forklaring.

    Måske andre genkender den måde at kalde sig et par på - håber andre kan komme med bud.

    Der er ikke noget galt i, at hun nu er blevet rigtigt gode venner med sin eksmand - men der er da noget helt galt i, at hun ikke mener, det kommer dig ved.
  • Indstillinger
    Er man sammen med en hestepige, vil man altid være nummer 2. Hun vælger åbenbart både sin hest og sin eks... SKYND dig væk
Log in eller Registrér for at kommentere.