Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Dyssocial personlighedsstruktur (Psykopati)

Redigeret 29 oktober, 2014, 17:48 i Personlighedsforstyrrelser
min underbo efter jeg har undersøgt det lidt alle symptomer på Dyssocial personlighedsstruktur (Psykopati).. hvad bør man gøre da man nærmest bliver overfaldet og råbt af så snart man begynder at snakke med personen og personen meget nem bliver irriteret over små ting. og beskydler alle for alt muligt fx den anden aften ringer han på ved mig kl. 23.30 og begynder at fyre beskyldninger af om at ´jeg har sagt noget om ham og han ikke vil hører hvad jeg siger og han nærmest er klar til at pande mig en, efter 10min uden han har ville hører måtte jeg lukke døren da jeg skulle op igen 03.30... kan der efter under en tur til toilettet hører ham snakke op til mig at han kan hører hvad jeg siger (siger ingen ting)
Og han eller dagligt går og snakker og bander med sig selv.
Har oplevet flere i opgangen der er blevet angrebet verbalt. bl.a naboen til mig der har en hund der har det med at gø. og hvor man kan hører han står ved sin dør og råber og skriger op at den skal holde kæft, og råber flere gange hold kæft.
Og da han på et tidspunkt har røget eller noget så røgalarmen er gået igang ude i opgangen gør han samme som ved hunden og råber og skriger, og da den så begynder at hyle igen 2min efter den er slukket går han ud og river den ned. men han råber og skriger.

hvad kan man gøre ved sådan en når han er umulig at tale med.. kan man kontakte sociale myndighedder eller politiet omkring ham.
eller skal man bare ignorer det og undgå konfrontation

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tror ikke politiet eller de sociale myndigheder kan gøre noget, hvis han ikke direkte har været voldelig eller gjort andre ulovligheder. Er der måske et ejendomskontor eller lignende hvor man kan henvende sig og indgive en klage? Hvis du og andre i opgangen er generet af støj og/eller føler jer chikanerede af ham når I møder ham i opgangen, så kan ejendomskontoret sikkert tage sig af det. De giver ham måske en advarsel og i værste fald smider ham ud af lejligheden, hvis det fortsætter. Jeg ved det ikke, men tror det er bedste mulighed.
Log in eller Registrér for at kommentere.