Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nerver i øjet

Kære netdoktor-brugere

Jeg begyndte for ca. 10 måneder siden at "oprette" et tick, hvor jeg 200 gange dagligt hævede mit venstre øjenlåg, til det forudsagede et lille klik i øjenlågsnerverne. Efter nogle måneder, hvor jeg selv kunne forudsagde hændelsen, begyndte mit venstre øje at sitre. Jeg gik til øjenlægen, og fik at vide, at jeg højest sandsyngligt havde fået dystoni, men at det vil stoppe og øjet ikke kunne tage skade af det. Her efter sommerferien er det hele blevet meget værre, og jeg føler nerverne i venstre øje ikke længere er eksisterende, og mit venstre øjenlåg hænger også markant mere end det højre. Jeg har altid gået meget op i mit udseende og øjne, og har altid selv synes/fået af vide, jeg har utrolig flotte øjne. Hver gang jeg nu kigger i spejlet kan jeg ikke finde spor af den her "glød" i øjet jeg tidligere har haft. Denne situation gør mig dagligt yderst ked af det, og jeg har prøvede både flere psykologer og neurologer, men det har overhoved ikke haft den ønskede virkning. Jeg er efterhånden så desperat, at jeg ser et kosmetisk indgreb som den eneste løsning.

Mine spørgsmål er derfor til Jer:

1) Har I tidligere haft erfaringer med tick og distoni i øjet som har forudsaget skade på øje, øjenlåg mm?

2) Findes der et kosmetisk indgreb som kan "reparere" nerverne i øjet?

3) Vil en øjenlågsløftning hjælpe mit problem?

Alle råd og besvarelser og modtages med stor taknemmelig!

Mvh Den yderst ulykkelige
Log in eller Registrér for at kommentere.