Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

Skjoldbruskkirtlen sygdom eller angst??

Halløj!
Er nyoprettet bruger, måske jeg kunne finde svar, hjælp eller andre med samme problem her inde.
Jeg har siden februar 2014 periodevist haft det skidt. Det er en svær følelse at beskrive, men det beskrives nok bedst som følelsen af sult; hjerte banken, rysten, skiftevis kold og varm, koldsved, følelsen af at være sekunder fra at besvime, indre uro.
I juni begynder jeg at få svært ved at synke/spise og følelsen af at blive kvalt opstår også. Jeg fik derefter konstateret struma, (forstørret skjoldbruskkirtlel), men lægerne mener ikke at den lille forstørrelse kan genere mig på denne måde. Jeg har desuden normalt stofskifte i følge min læge, fik taget blodprøve kl 14.00 og den viste normalt stofskifte.
Jeg har siden august haft konstant hævelse af hals, svært ved at spise/synke og stadig i perioder ubehag i kroppen. Jeg har været på sygehuset af flere omgange uden der er fundet en grund til dette. Jeg er 21 år der har hele livet foran mig, men som det er lige nu kan jeg ikke se hvordan jeg skal kunne fungere og opnå det jeg gerne vil i livet. (Jeg har i forvejen kronisk hovedpine).
Min læge snakker om at det kan være psykisk. Stress og angst. Men kan ikke se hvordan det lige pludselig skulle opstå. Jeg har dog den sidste måneds tid kunne mærke en form for angst for at dø, blive psykisk syg eller blive kvalt og udviklet klaustrofobi lignende symptomer.
(Jeg ved ikke om dette er relevant, men jeg har de sidste par år døjet med bylder/fedtknuder især i trusse/lår kanten og ballerne/"røvstregen")
Nogle bud på hvad det kunne være eller er der andre der sidder i samme situation?

Med venlig hilsen Pernille
Log in eller Registrér for at kommentere.