Hjem Sex & samliv Prævention

kan jeg være gravid?

Redigeret 15 september, 2014, 06:33 i Prævention
For to uger siden var jeg sammen med en fyr. Vi havde sex natten til lørdag, men jeg tog en fortrydelsespille om mandagen, altså indenfor 72 timer. Alligevel har jeg haft underligt ondt i maven, og mine bryster har været særligt ømme, hvilket har fået mig til at blive i tvivl.
Jeg startede på p-piller søndagen efter, altså dagen før jeg tog fortrydelsespillen, men fordi at min menstruation er så uregelmæssig er jeg bare startet på p-pillerne midt i det hele. Kan de p-piller jeg tog søndag og mandag have haft indflydelse på fortrydelsespillen, og kan jeg på nogen måde være gravid? hjælp!

Kommentarer

  • Du har bestemt ikke graviditetstegn. Jeg fatter ikke I unge mennesker tror man for ondt i maven og ømme bryster straks ved graviditet. Det får man altså ikke.
    Det skyldes sikkert fortrydelses pillen.


    CITAT

    Har fortrydelsespiller bivirkninger?

    Man kan opleve brystspænding, kvalme, opkastninger, hovedpine og måske blødning. Husk at gentage behandlingen, hvis du kaster op inden for tre timer. Nødprævention fører ofte til blødningsuregelmæssighed, så menstruationen kommer for tidligt eller for sent. Hvis du gentager brugen i samme periode, øges denne risiko yderligere. Ved blødningsuregelmæssighed – specielt hvis blødningen udebliver – skal du kontakte din læge med henblik på undersøgelse for at udelukke graviditet.



    Kan man bruge fortrydelsespiller i stedet for anden prævention?

    Nej. Fortrydelsespiller er kun en nødløsning. Du kan ikke bruge denne metode som fast prævention. Heller ikke selv om du kun har samleje en gang imellem. Du kan heller ikke regne med, at pillerne beskytter mod graviditet ved ubeskyttet samleje senere i samme periode.
Log in eller Registrér for at kommentere.