Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mærkelig lille knude agtig HJÆLP!

Redigeret 16 september, 2014, 02:13 i Åben debat for kvinder
Hej allesammen.

Jeg er en pige på 16 år som lige har opdaget en lille knude agtig på størrelse med en ærte lige i kanten mellem mit lår og kønsdel(svært at forklare).
Det er en lille hård kugle agtig. Har aldrig haft sex så det kan ikke være noget der.
Er en pige der hader at vise sin krop frem og sådan så gynækolog tjek er mit værste mareridt VIRKELIG!!

Har ingen ide om hvad det kan være, har i en ide? Håber inderligt i kan hjælpe, og på forhånd tak!!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Desværre kan ingen på en debat fortælle dig hvad det er for en knude. Knuder kan være ganske ufarlige og andre kan være farlige. Du skal ikke til en gynækolog, din læge er nok.

    Men jeg er godt klar over det bryder du dig heller ikke om. Jeg finder det bestemt heller ikke morsomt, men man bliver jo nødt til det alligevel. F. eks, når man skal have et barn.

    Men den følelse må du selv kæmpe med for ingen kan jo hjælpe. Alle må på et tidspunkt overvinde sin generthed, der er ingen vej udenom. Nogen siger, det tager læger sig ikke af, lægen er så vant til det.
    Men det hjælper ikke, for jeg er ligeglad med lægen, det er mig selv, jeg tænker på. Men jeg må overvinde mine følelser, som du også må på et tidspunkt.
    Vi har alle vores kampe, store som små. Jeg græd af flovhed den første gang jeg var hos lægen, men jeg var bare nødt til at spørge om "noget".

    Knuden er sikkert ufarlig, men du må alligevel for en sikkerheds skyld lade lægen kigge på den. Du behøver jo ikke engang at tage trusserne af, så værre er det heller ikke.
  • Indstillinger
    Man gør sig umage med at skrive et svar og man aner overhovedet ikke om det bliver læst.
  • Indstillinger
    Hej, og mange tak for svaret. Min mening var da at svare dig, har bare slet ikke lige haft tid. Har ikke lige været så meget på nettet.

    Har snakket med min mor om det, fik mig taget samme(dog også andre steder på kroppen). Hun har ofte oplevet det samme hvor hun er gået til læge med det hvor det så bare har været tald(*) knuder. Så må bare lægge mærke til hvordan den udvikler sig. Hvis den bliver større eller ikke går væk så må jeg jo tage mig sammen til at tage til lægen.

    Udover det havde jeg heller ikke regnet med at nogle kunne fortælle mig præcist hvad det er. Jeg skrev mere herind som meget uvidende for at folk kunne komme med nogle ideer til hvad det evt. kunne være.
  • Indstillinger
    Jo, det kan da altid være godt med nogle ideer om hvad det kan være. Men det får man alligevel ikke rigtig noget ud af. For, som jeg skrev, nogle knuder er ufarlige, andre er det ikke.
    Efterhånden får man jo lidt mere erfaring i hvad det kan være, når man ser knuden.
Log in eller Registrér for at kommentere.