Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerte i lænd grundet stofskifte el. medicin?

Hej,

Efter en længere behandling med en vis antiarytmika, har jeg nu støvet et par af dets mange bivirkninger op med på vejen. Den sidste er forhøjet stofskifte ... Med forhøjet mener jeg himmelhøjt. Den tid hvor det stod på og var værst havde jeg det som om jeg skulle dø, kunne ikke engang rejse mig fra en stol uden at sveden haglede af mig.

Min læge konstatere hurtigt forhøjet stofskifte, startede mig i Thycapzol og sendt mig til en Endokrinolog.

Det er cirka 2 måneder siden og har egentlig ikke haft nogen gener af medicinen eller stofskiftet siden. Dog for lidt over en uge siden, samtidig med jeg gik fra 4 tabletter om dagen ned til 3 skete der noget. Jeg fik en kedelig, ulmende smerte i lænden. Ikke en muskel smerte, men sådan en dyb smerte der ikke påvirkes af om jeg går, står, ligger eller sidder, men bare er der konstant - Den respondere ikke engang rigtigt på smertestillende.

Er 25 og har aldrig haft tendens til den slags smerte, kan også bare mærke det her er noget andet end "bare ondt i ryggen".

Samtidig føles det som om alt fra haleben og op til skulderne er stift. Bliver nød til at lave en masse strækøvelser fordi det føles så stift og lettere ømt, og hver kan knirker det og brager det.

Spurgte min endokrinolog som nævnte mine tal var raslet ned på kort tid, ned til "normal området" og det mener han er skylden. Hvilket også er fint, men det hjælper ikke på mine smerter.

Nogen der har erfaring eller hørt om dette, noget jeg kan gøre ved det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Michael

    Jeg har ledt som en gal for at finde svar på netop det du beskriver. I dette forår havde jeg det præcis på samme måde som du. Fandt ikke svar nogen steder, men mistanken faldt på noget medicin jeg tog i en periode på ca. 4 måneder. Da jeg stoppede, forsvandt smerterne.
    Jeg savner dog stadig selv svar på hvad der skete i min krop og hvad der gav de stærke ryg/lændesmerter.

    mvh
    Gitte
  • Indstillinger
    Hej Michael. Kender alt for godt til smerter i ryg og lænd samt stivhed i alminde
    lighed. Har været i behandling for lavt stofskifte i mere end 30 år og har konstateret at symptomerne forsvinder - næsten - hvis mit TSH ligger i den
    lave ende. Det indebærer at jeg ofte styrer min medicin selv inden for nogle
    snævre grænser, da jeg mener det er vigtigere at have det godt end at TSH
    ligger på et bestemt niveau. Lægerne synes ikke om det, men nu har jeg
    været i det system så længe at jeg påtager mig hovedansvaret for mit velbe
    findende og undgår at tage for meget smertestillende medicin.
    Dette er ikke en opfordring til selvmedicinering men denne sygdom er så
    vanskelig at behandle objektivt at andres erfaringer måske kan være til
    lidt hjælp.

    Håber du snart får det godt

    eva2002


    -velbefindende denne
Log in eller Registrér for at kommentere.