Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

livet efter livmoderkræft

Redigeret 7 september, 2014, 02:12 i Livet efter kræft
Efter at have fået fjernet lymfeknuderne i underlivet blev mit liv temmelig kompliceret. Lymfevæsken blev omdannet til lymfefedt og - blandet med mit egt fedt - dannede en hård klump øverst i min mave. Den trykkede både på lungerne og mavesækken. Det medførte nogle grimme gener i form af kvalme og stakåndethed. Herlev sygehus nægtede at gøre noget ved det - det var ikke deres bord.
Efter 1 1/2 års temmelig vanskeligt liv tog jeg springet, blev undersøgt på Hamlet, fik fjernet klumpen og efter ca én uge, da smerterne efter indgrebet stilnede af, følte jeg en enorm lettelse, kunne pludselig spise alt jeg ønskede, cykle op ad bakker uden at få åndenød, sove udmærket om natten - simpelthen et helt nyt liv.
Og det er så, der gør mig så sur på Herlev Sygehus : hvis jeg fik et dræn lige efter operationen, så slap jeg for de følgende mange måneders stigende ubehag.
Som svar på mit spørgsmål fik jeg at vide : Det gør vi ikke.
Så mit spørgsmål er : HVORFOR IKKE???

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan ikke svare dig, men jeg undrer mig til stadighed over vores sundhedssystem. Jeg har set et par tilfælde for nylig, hvor jeg undrede over behandlingen. Når en patient bliver sendt fra det ene sygehus til den andet før der endelig findes en læge, som tager sig af det. Det må koste formuer.

    Den ene hånd ved ikke hvad den anden gør. Sådan virker det efterhånden med ufattelig mange ting. Politikerne aner ikke følgerne af det de sidder og laver.
Log in eller Registrér for at kommentere.