Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

uforklarlige øjengener

Redigeret 31 august, 2014, 15:09 i Åben debat om øjne
Hej Netdoktor.

Mit navn er Lene og jeg lider af slemme synsforstyrrelser.
Mine synsforstyrrelser startede i februar måned, kort tid efter jeg havde fået indsprøjtet en dosis af hormonet biobark i venstre skulder, mine øjne blev spændte og mit syn meget sløret. Jeg opsøgte derfor min øjenlæge, der hurtig konstaterede at trykket i mine øjne var for højt. Jeg blev her efter henvist til næstvedsygehus hvor to overlæger med ekspertise i grøn stær tilså mig.
De udskrev mig en række øjendråber, som skulle hjælpe med at holde trykket nede. Ingen af disse øjendråberne kunne jeg tåle og kunne bestemt heller ikke holde trykket nede.

Lægerne afviste blankt at biobark hormonet havde haft nogen indflydelse på mit forhøjet tryk eller sløret syn, og at det var grønstær som var kommet naturligt, de valgte derfor at laseroperere mine øjne. Jeg er i dag 6 måneder efter konstatereingen af det forhøjet tryk blevet laser opereret. Operationen gik som den skulle og mit tryk blev stabiliseret, men ingen af mine mange gener blev forandret.

Mine nuværende gener.
Mine øjne er meget hårde og spændte, de gnaver til trods for jeg ikke har tørre øjne, og jeg kan slet ikke se optimalt, næsten konstant ser jeg gennem et tågeslør som forværres voldsomt når jeg bukker hovedet. Dog ser jeg langt bedre når jeg ligger ned end stående. Mine pupiller bliver ofte meget store og kan slet ikke fokusere på en person under en samtale, eller zoome ind og ud.

Igennem dette lange forløb, er jeg blevet så psykisk ramt, af ikke at kunne begå mig i butikker, passe et arbejde eller lave mad, at jeg er endt ud med at få en dyb depression. Har mistet alt håb da lægerne afviser mig hver gang jeg kontakter dem, og fortæller at mine gener ikke er forandret. Af lægerne får jeg beskeden, at jeg er psykisk påvirket og generne er noget jeg bilder mig selv ind!!

Men da jeg hverken er blevet tilsæt af en psykolog eller anden form for psykiatrisk behandler, kan jeg ikke se hvilket grundlag de bygger dette ud fra. Mine gener er de samme som den første dag jeg blev tilset, og den dag i dag får jeg besked på, at det er noget, jeg bilder mig selv ind.

En af lægerne har givet mig et præparat kaldet fotil, som skulle trække pupillerne sammen, så jeg bedre skulle kunne se. Men disse dråber gavner mig ikke ret meget da præparatet indeholder betablokker hvilket jeg ikke kan tåle, lægens eneste spørgsmål til mit problem var, vil du kunne se eller ikke kunne se, får så kunne jeg bare tage disse dråber.


Vil derfor hører om der nogen som har været ude for noget af det samme? Måske en der kan guide mig og hvilken retning jeg kan søge hjælp.

Med venlig hilsen
Lene Winther
Log in eller Registrér for at kommentere.