Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-piller og graviditet ???

Redigeret 28 august, 2014, 04:36 i Prævention
Jeg har været på P-piller i omkring halvandet år.

Jeg havde lørdag den 16 aug ubeskyttet sex med min kæreste, jeg havde glemt at tage nogle p-piller og havde i gerningsøjeblikket glemt alt om det. Dagen efter d. 17(der gik 10 timer) tog jeg på apoteket og købte en fortrydelsespille. Jeg fortsatte den 17 på mine piller som normalt.
Den 22 aug havde vi igen ubeskyttet sex, han kom ikke indeni mig. Jeg har husket at tage alle pillerne fra den 17 til den 22.

Men min menstruation kommer ikke, jeg har aldrig haft en uregelmæssig menstruation, heller ikke da jeg ikke var på P-piller og dette bekymrer mig rigtig meget. Kan jeg være gravid? Min menstruation er forsinket 3 dage.


Jeg har sjusket meget med mine piller i hele min sommerferie. Jeg har været på ferie i 3 uger og har også glemt en del piller der. I løbet af min ferie har jeg fået to blisterpakker til at vare i næsten 3 mdr. Kan dette havde noget med sagen og gøre? Jeg plejer ikke at gå og glemme mine piller, men den er virkelig glippet for mig i min ferie.

Hilsen en meget forvirret og nervøs pige på 17..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når man vælger hormoner - p-piller - som prævention, er det afsindigt vigtigt, at man tager denne medicin korrekt. Ellers er det dels en meget dårlig prævention, dels laver du ret så voldsom ravage i dit system.

    Din krop er jo totalt forvirret - så får den hormoner, så får den ikke. Faktisk kan du lave rod, der kan have konsekvenser på længere sigt, så det er noget virkeligt møg, du her har lavet.

    Hvis din blødning er udeblevet, så kan du jo tage en test og på den måde finde ud af, om du er gravid, for det er naturligvis sandsynligt, men jeg tror nu mere på, at du har rodet så meget rundt i det, at kroppen er gået "i baglås".

    Det bedste ville være, om du kunne lægge de p-piller på hylden i et godt stykke tid - et årstid eller så, så din krop kunne finde ro og balance igen, men det tror jeg desværre ikke, du vil være med til. Der er kun dig til at betale regningen for det roderi, du laver med din krop, for det du her har lavet er under ingen omstændigheder hverken godt eller sundt for dig.

    Nu om dage har de fleste - i hvert fald unge - deres mobil mindre end 15 cm fra sig - døgnet rundt - så det burde altså ikke være så vanskeligt at indkode en fast påmindelse, så man husker at tage den pille hver dag og på det rette tidspunkt. Blisterpakken kan du - i lighed med mobilen - have på dig altid.
  • Indstillinger
    Jeg er godt klar over hvor usundt det er for kroppen og som jeg skrev - det er ikke noget jeg normalt glemmer. Jeg plejer altid at tage mine piller. Jeg har en påmindelse på min telefon hver aften og jeg husker den. Men da jeg var på ferie havde jeg ikke mulighed for at benytte min telefon på de tidpunkter man kan i Danmark og dette er grunden til jeg rigtig tit glemte pillerne.

    Angående med at ligge pillerne på hylden, som du skriver - nej det kan jeg ikke. Jeg skal have kontrol, og det har jeg ikke uden dem. Jeg bløder voldsomt meget, men når jeg er på p-piller er det utrolig lidt jeg bløder. Jeg har store smerter der gør jeg ikke kan overskue noget i flere dage, dette fjerner p-pillerne også fuldstændig.

    Jeg har fået en lille blødning i dag, det er ikke mere end 2 cm blod, men når jeg tørre er der ingenting på papiret. Vil det sige noget?

    Og tak for svar!
Log in eller Registrér for at kommentere.