Hjem Sport, motion og ernæring Vitaminer og mineraler

Hjertebanken og Magnesium?

Hej
Jeg lider desværre af regemæssige bumse-angreb, og har i et desperat forsøg på at få dem til at forsvinde prøvet med magnesium tilskud, da jeg har hørt at det vil kunne hjælpe. Problemet er bare at begge dage, hvor jeg har taget magnesium har jeg kunnet mærke mit hjerte slå rigtig hårdt (hjertebanken??), stort set hele dagen, og det er faktisk ret ubehageligt. Så tænker jeg jo selvfølgelig om det har noget med de her magnesium-piller at gøre, for har læst mig til at de kan sænke blodtrykket osv.??? Nogen der har erfaring eller viden på området?? Har desuden også taget selen-tilskud de dage hvor jeg har bemærket hjertebanken.

Hilsen Anna

Kommentarer

  • Hej AnnePetersen123

    Jeg kan ikke forestille mig, at det har noget med Magnesium at gøre, at du har hjertebanken. Magnesium er uhyre vigtig mineral som indgår i over 300 forskellige enzymprocesser i kroppen er bidrager til normal muskel- og nervefunktion. Bliv ENDELIG ved med at tage dem! Det er desværre et mineral mange ikke får nok af.

    Selen skal du også blive ved med at tage. Selen er en super vigtig antioxidant, der modvirker en lang række sygdomme, herunder cancer og hjertekarsygdomme. Man tror, at selen også hjælper på en række andre ting, men det er man i gang med at undersøge ovre i England. Selenmangel er faktisk noget de fleste danskere (der ikke tager tilskud) lider af. Dette skyldes, at vores jord indeholder meget lidt selen. Desuden er selen en nøgle til at opretholde et sundt stofskifte: se evt:
    http://naturli.dk/naturli-viden/behandl ... stofskifte

    Med hensyn til dit problem, så vil jeg anbefale dig, at spise noget Zink. Du kan evt. tage Selen+Zink som et produkt. Zink er faktisk det, som indgår i langt de fleste produkter mod acne. A-vitamin er også godt at få.

    Håber du kan bruge mit svar til noget!

    Mvh Martin
Log in eller Registrér for at kommentere.