Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

14 sutter tommel

Redigeret 29 august, 2014, 08:58 i Store børn
Jeg har en dreng på 14 som stadig sover med tommel i munden om natten. Der er ingen bemærkninger til tommel eller tænder, er ellers en frisk, fræk og kvik dreng. jeg har heller ikke tænk at gøre noget ved det andet end jeg somme tider driller ham lidt, men det gidder han ikke at høre på. Nu vil jeg lige høre hvad i siger til det, for det må da stoppe en dag
Rita

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes faktisk, at din dreng bør have noget lidt mere seriøs hjælp, end noget godmodigt drilleri fra sin mor.

    Han må da allerede nu have været udsat for lidt sårende bemærkninger fra kammerater, når de har sovet sammen?

    Inden for en kort årrække er han i pubertet, finder måske en kæreste, som han skal sove sammen med - og så bliver problemet måske helt uoverskueligt for ham, så derfor er det da på høje tid, at der bliver taget hånd om det nu.

    I første omgang foreslår jeg at du - stille og roligt - tager en snak med familiens læge og der beder om henvisning til rette sted, så han kan komme denne uvane til livs - for det vil kun blive et større og større problem for ham frem over.
  • Indstillinger
    Jeg tror ikke på en læge, han er ikke syg, Da han var mindre fjerne vi hånden, men det hjalp ikke. Han har sovet sammen med bekke køn, og der går også rygter om at der er en lille veninde han holder øje med , men har ikke set hende.
    Tror at det må han selv finde ud af en dag, til den ene eller anden side, men tak for svar
    Rita
  • Indstillinger
    Nej, selvfølgelig er din dreng ikke syg. Men - på den anden side, så er det heller ikke helt rigtigt, at han stadig har behov for at sutte på tommel i søvne.

    Mit forslag om læge var heller ikke at sygeliggøre det, men mere at lægen kunne have et forslag til, hvor I skal gå hen for at få nogle gode værktøjer, så han kan komme af med den vane.
  • Indstillinger
    Jeg mener ligesom Lotte, at du nu skal begynde at reagere overfor at din søn stadig sover med sin tommel i munden.

    Du kunne snakke med ham om det, og høre om ikke det var en god ide at gøre noget, så han kan slippe af med at putte sin tommel i munden.

    Det er hverken sødt eller charmerende når en ung mand sover med sine ene tommel i munden, og en dag bliver han rigtig ked af den adfærd.

    Det kunne være et tegn på utryghed, eller måske bare en kedelig vane, men uanset hvad synes jeg ikke du skal bagatellisere det som bare noget "sødt og kært" hos din store dreng.
  • Indstillinger
    Jeg er helt enig med Sofie45 og lotte123.
  • Indstillinger
    Tak ,jeg må prøve om der er noget som dur og måske at han kan vendes fra
    Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.