Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Muskelspændinger i hals/strube

Hej,

Jeg har i 2 måneders tid haft problemer med at jeg har været rigtig øm oppe omkring hals/hage, struben, hals/nakke/skulder muskler og engang imellem op i ørerne i ganske kort tid (5-10 sekunder). Har også haft problemer med hele tiden at have brug for at synke som om at der var slim i halsen.

Jeg gik til min læge som sagde at der ikke var noget at se i munden, men at jeg muligvis havde mundsvamp. Det blev jeg behandlet mod, men smerterne er blevet ved, omend trangen til at synke er gået lidt i sig selv. Den blev dog overtaget af en lettere tør hoste, som også er på vej væk igen.

Men ømhed i hals/strube/nakke/skuldre er her fortsat efter 2 måneder. Det svinger meget om det er meget eller lidt ømt, og der er ikke noget med at det er værre om morgenen eller om aftenen. Det blusser lidt op i løbet af dagen og forsvinder igen. Har efterfølgende været hos lægen 3 gange som har mærket på hals og lymfekirtler, og de siger at der ikke er noget alarmerende, men blot lidt hævede lymfekirtler som kan komme af mundsvampen. Desuden har jeg fået taget blodprøver som alle var negative.

Jeg har også været ved øre-, næse-, halslæge som havde kikkert nede i halsen og konstaterede at der ikke var noget at se.

Ergo må jeg "tro på" at der ikke er noget alvorligt og at det drejer sig om muskelspændinger i de muskler der sidder omkring hals/strube/nakke/skuldre.

Nu er mit spørgsmål så om der er nogen herinde der har haft lign. symptomer? I så fald, hvad gjorde i for at behandle dem?

Jeg har læst en anden tråd herinde hvor folk snakker om fysioterapi, kiropraktor og akupunktur, men det lod ikke til at disse behandlinger løste problemet i mere end et døgns tid, og i nogen tilfælde blev symptomerne forværret. Så jeg ved ikke helt om det er noget jeg har lyst til at kaste mig ud i.

Så hvis nogen har gode råd eller en direkte erfaring med en behandling som hjalp, så er jeg åben for alle forslag.

Man bliver skør i bolden af at rende rundt med de her smerter, og vågne hver morgen med den der "feber"-træthed i kroppen fordi at man bare er øm i musklerne og føler sig hævet omkring halsen.

Håber at nogen kan hjælpe.

På forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa:)
    Jeg ahr gået med det samme i to mdr tid nu. Dvs. Det forsvandt i en mdr tid men er nu kommet tilbage.
    Mit startede med en klump i halsen og trykken i øverst del af maven. Jeg kom til læge og fik at vide det nok var overproduktion af mavesyre. Jeg fik dernæst syrepumpehæmmer og det gik væk i løbet af en uge. Nu er det så kommet igen, dog ikke med en klump i halsen agtig, men mere en trykken i brystryggen og en irriterende fornemmelse når jeg synker, jeg har ikke ondt men det genererer mig. Min fysioterapeut har givet mig akupunktur og masseret mine hals muskler da han mener det er det der gør det. Jeg har med at spænde op omkring skulder og hals. Det har hjulpet lidt. Jeg har følt kig stresset for første gang i mit liv, og tror selv det kan være sådan noget. Angst, stress osv kan sætte sig i kroppen, f.eks også en chok tilstand. Kan det være psykisk det du føler? Jeg ved fra mig selv af at når jeg mærker noget i kroppen har jeg meget fokus på det og så mærker jeg det meget meget mere, måske også når det slet ikke er der.

    Jeg er ikke blevet undersøgt yderligere af en læge da jeg kan have det i to dage og så går det lidt væk og kommer igen. Jeg tror hvis der er noget alvorligt vil der være noget hele tiden og mere smerte og feks feber. Men det er en meget træls følelse at have. Man har lyst til at rømme sig hele tiden.

    Men prøv evt at strække dine hals muskler og brysmuskler ud og se om det hjælper, og lig evt. Varme på din hals. Det lindre godt
Log in eller Registrér for at kommentere.