Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Depression/Stress - Hvad skal jeg gøre?

Redigeret 25 september, 2014, 17:46 i Åndehullet
Hej,

Jeg har de sidste par måneder haft det skidt med mig selv, mine omgivelser og tilstedeværelse. Det er dog et stykke tid siden at det egentlig er gået op for mig at jeg måske har en depression.

Problemet er at min søster har det meget svært med det sociale i skolen, og hun går til en eller anden form for hjælp med det. Dette har dog taget meget af focus i familien og jeg vil nødig belaste mine forældre endnu mere.

Lidt info om mig: Jeg er 18 år og er lige startet i HF. Det sidste års tid har jeg søgt praktikplads til en erhvervsuddannelse jeg afsluttede for et år siden. Jeg har egentlig generelt været lidt mere trist eller mindre glad (mere neutral hvis man kan kalde det det) end de andre jeg har været på fod med, men det er først for et par måneder siden at det begyndte at blive forstærket lidt

Jeg håber I kan give mig nogle råd til hvordan jeg tackler det...

-Simon

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Simon

    Mange teenagere oplever kortere perioder med depression, af forskellige årsager.
    Et rigtig godt råd til dig er at snakke ud om det. Det gør det ofte sværere hvis man vælger at sidde inde med det hele, i stedet for at komme ud med det.
    Ring til din læge, som højst sandsynligt vil give dig en henvisning til en psykolog, som kan hjælpe dig ud af din depression.

    Mvh Casper
Log in eller Registrér for at kommentere.