Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kløe i skeden

Hej allesammen,
Jeg er en 20 årig pige som har meget kløe i underlivet.
Det har stået på i 4 dage, og det er et helvede, fordi det klør og klør og klør, uanset hvor meget og hvor grundigt jeg vasker mig!!!
Min mors ide var at det er skede svamp, men hvad tror i?
Det skal lige siges, at jeg er en hygiejnisk pige. Går ofte i bad og skifter undertøj. Har ikke sex med hvem helst, så smitte er udelukket.
Grunden til jeg spørger her på debatten er at jeg simpelthen er for genert til at fortælle det til min læge...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu er dit underliv en lige så naturlig del af din krop som alt andet, så derfor er der ikke noget som helst galt i, at også gå til læge med problemer i den kropsdel.

    Men - jeg er da enig med din mor - det kan sagtens være svamp, som i øvrigt også kan komme af overdreven hygiejne.

    Gå ned på apoteket og køb noget håndkøbsmedicin mod svamp - også det er helt naturligt. Du beder ganske enkelt om et middel mod skedesvamp.

    Følg så anvisningen på pakningen - men hvis ikke det hjælper, så bør du da få en tid ved lægen.

    At du ikke dyrker sex med "hvem som helst" betyder desværre ikke, at du derfor ikke kan have noget seksuelt overført; har du haft ubeskyttet sex (altså uden kondom helt fra start til slut) med bare en, der har haft andre partnere før dig, er nok til, at der være en risiko, men svamp lyder ret sandsynligt, så prøv det først.
Log in eller Registrér for at kommentere.