Hjem Sind og psyke Angst

Kan ikke sidde stille i skolen

Redigeret 20 august, 2014, 05:30 i Angst
Hej
Jeg har det med i gymnasiet, at jeg ikke kan sidde stille, og bare vil have fri hurtigst muligt så jeg kan komme ud af det "fængsel". Jeg ved ikke om det er socialangst, eller at jeg bare ikke kan sidde stille. Men jeg har det med at få sus i maven, har ikke lyst til at lave en eneste bevægelse i timen, for jeg er bange for hvad andre tænker.

Hvad kan hjælpe mig, så jeg er mere afslappet i timerne?

Kommentarer

  • Der er vel ingen her, der kan vurdere, om det handler om psykiske problemer/sygdom, at du ikke kan sidde stille i gymnasiet.

    Men - det kunne jo skyldes, at du simpelt hen ikke er det rette sted? Der er jo ingen, der siger at alle skal have en boglig uddannelse, der kræver en studenterhue.

    Da jeg læste dit indlæg tænkte jeg, om det ikke ville være mange gange bedre for dig, at du kom ud og tog en noget mere fysisk uddannelse f.eks. et håndværk - tømrer, maler, murer el.lign.?

    Det er jo ikke unormalt på nogen måde, at rigtigt mange ikke befinder sig godt ved at modtage boglig lærdom, men der i mod både ville lære mere, men også befinde sig langt bedre ved at tage en anden form for uddannelse.

    Så det første spørgsmål, du bør stille dig selv, må da være: Hvorfor går du overhovedet i gymnasiet?
  • Min ene søn brød sig heller ikke om at sidde i skolen. Der skulle foregå lidt mere. Han gjorde sin realeksamen færdig, fik faktisk topkarakter, det skal jeg jo "prale" lidt af, kom i gymnasiet, men kunne ikke holde det ud. Det susede i hovedet o.s.v. Han kunne ikke udholde at sidde der. Jeg sagde, så hold op. Han blev håndværker i stedet for. Og hvad han ikke har arbejdet med.....

    Han fejler ikke noget. Han har det faktisk rigtig godt. Han er dygtig og kan så mange ting. Jeg er vildt imponeret af alt det han kan, men han er jo også min søn.
Log in eller Registrér for at kommentere.