Hjem Sex & samliv Prævention

Menstruation i 3 uger!

Redigeret 18 august, 2014, 10:35 i Prævention
Jeg er 26 år, og har været på pillen siden jeg var 14 år, men der har været pauser på 6-12 måneder i mellem.
I april måned startede jeg på minipiller. Det første stykke tid var min menstruation regelmæssig. Men så er der gået ged i den.

Jeg havde menstruation i 1 uge, så pause i 1 uge og så fik jeg menstruation igen. I dag har jeg så taget hul på 3. uge med menstruation.

Lægen siger der ikke er noget at gøre. Men jeg finder det forfærdelig træls. Og lidt nervøs. For det skifter i farve og konsistens.

Først var det almindeligt, så blev det brunt og klumperet. Ved godt det kan være udrensning. Men nu er det gået tilbage til almindeligt og der kommer meget. Skifter bind (tåler ikke tampon) 7-9 gange om dagen...

Kommentarer

  • Jeg tror nu ikke meget på udrensning, når du stadig er medicineret.

    Jeg ville nok tage de piller og smide dem langt pokker i vold - jeg gætter, at der i løbet af kort tid ville komme noget ro på igen.

    For mig at se, er det de piller, der laver al ravagen og din krop råber og skriger til dig om at holde op med at byde den disse helt unødvendige hormoner.

    Jeg kunne tænke mig, at du smed lægen samme vej som pillerne, men han/hun er desværre nok lovligt undskyldt, for læger bliver vist endda uddannet til at tro og mene, at hormoner til kvinder (og småpiger, der ikke en gang er færdigudviklede) bare helt kritikløst kan uddeles, som var det bolcher, da der ikke er nogen form for bivirkning eller risiko ved den slags - og intet er desværre mere forkert. Der er et hav af bivirkninger - og dem du oplever er endda en af de mere almindelige, så det er ganske enkelt noget vås, at din læge påstår, at der ikke er noget at gøre - jo, det er der: Stop med de piller.

    Du har været på hormoner fra din tidlige pubertet - godt nok med lidt pauser undervejs, men den reaktion er da tydelig tegn på, at din krop ikke magter flere hormoner.

    Giv den en tiltrængt pause - gerne et par år - så din krop kan finde sin naturlige balance.

    Jeg gætter stærkt på, at dine problemer vil forsvinde som dug for solen - og det endda ret hurtigt. Selvfølgelig kan der muligvis gå nogen tid, før din menstruation er på plads. Også hormoner har en tid, før de er ude af kroppen.
Log in eller Registrér for at kommentere.