Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-pille start før menstruation og samtidig beskyttelse?

Hej derude!
Nu er det sådan, at jeg torsdag d. 31/7 var nød til at stoppe med mine p-piller på 17. dagen i stedet for på 21. dagen mandag d. 4/8, da jeg havde glemt de resterende derhjemme og ikke havde mulighed for at hente dem. Da jeg forkortede de 21 dage, skulle jeg i princippet holde pause fra 31/7 - 8/8, men i den periode kom der ingen menstruation. Jeg fik dog lettere blødninger fra d. 9/8 og frem til d. 11/8 som jeg burde hvis jeg havde kørt min pakke helt ud og stoppet d. 4/8.
Jeg kontaktede lægen og hun sagde at hun ville vente med at begynde på p-pillerne d. 8/8 som jeg burde også selvom jeg blødte ledt, da jeg havde haft ubeskyttet sex i perioden hvor jeg forkortede og en graviditetstest var nødvendig. Så jeg ventede med pillerne og tog en graviditetstest d. 11/8 som var negativ, og fik at vide at jeg skulle begynde på min nye pakke med det samme, også selvom det ikke var min 1. menstruationsdag. Her er mit spørgsmål så, som min læge stadig ikke har svaret på: skal jeg beskytte mig resten af måneden ud eller skal jeg tage det som om at den lettere blødning jeg fik d. 8/8 i princippet var min menstruation og kun beskytte mig i 7 dage frem - så jeg i princippet i går 17/8 kunne have sex uden ydereligere beskyttelse igen?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har valgt at lade din krops naturlige funktioner styre af medicin og der har du da godt nok fået lavet en rodebutik, som jeg da godt kan forstå, din læge kan have lidt svært ved at gennemskue alle konsekvenser af.

    Jeg vil da foreslå, at du tager "livrem og seler" på - og bruger anden beskyttelse hele perioden ud.

    Hellere en ekstra sikkerhed, der måske - måske ikke - er nødvendig, end at du skal ud i en uønsket graviditet. Og - det er jo kun nogle få uger, så det går vel nok.
Log in eller Registrér for at kommentere.