Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Måske gravid?

Redigeret 18 august, 2014, 08:46 i Åben debat for kvinder
Hej alle sammen!

Skriver til jer, da jeg har brug for råd/hjælp.

Jeg er gået ca. 1uge over tid med min menstruation.

Har haft det lidt småskidt her den anden dag, samt gået med en mærkelig følelse i maven.

Siden igår har jeg blødt en lille smule, men intet i forhold til normal menstruation.

Kan jeg være gravid selvom jeg har blødt en lille smule?

Har læst lidt frem og tilbage, og har læst en del gange at det godt kan lade sig gøre.

Kh,
En meget for tvivlet pige på 20år

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du har haft ubeskyttet samleje, så er sandsynligheden for graviditet naturligvis til stede.

    Ingen på et debatforum kan fortælle dig, om du er gravid eller ej, men tag dog en test. En sådan kan man tage, når menstruation er udeblevet, og for dig er der gået en hel uge, så den burde kunne give dig et ret sikkert svar. En test findes i ethvert supermarked og koster ikke mange kroner.

    Man kan godt pletbløde lidt i starten af en graviditet - men dine ubehag skyldes med overvejende sandsynlighed at du er nervøs. Og - nervøsitet i sig selv kan også påvirke cyklus, så det kan være derfor, din menstruation er forsinket eller udebliver.

    Så - få taget den test, så du kan få klart svar - og så må du naturligvis handle ud fra det svar.
  • Indstillinger
    Okay mange tak. Vi prøver på at blive gravide, så håber testen viser positiv
  • Indstillinger
    Okay. Men modsat har nervøsitet den samme virkning. Hvis der er voldsom fokus på at man VIL være gravid, så kan cyklus sagtens også "drille".

    Du er kun 20 år og derfor i den mest fertile periode af dit liv, så derfor er der stor chance for graviditet, men også i den alder handler det om at tage den med ro.

    Lad være med at køre fokus udelukkende på undfangelse. Elsk når I har lyst, lad være med at tænke i graviditet hver gang - slap af og lad naturen gå sin gang. I din alder er der masser af tid.

    Hvis ikke du er blevet gravid om et års tid, så kan I overveje at lade lægen kigge på det, men indtil da - tag det helt roligt og prøv at slappe af. Lad være med at søge alle mulige og især umulige steder om diverse symptomer - det meste er noget ævl. Der er ikke ret mange symptomer, man kan bruge til noget som helst den første måneds tid. Alle de symptomer på mulig graviditet, der nævnes er symptomer man lige så godt kan have uden at være gravid, så det er noget hysterisk vrøvl, som man ikke kan bruge til noget som helst.

    Du underskrev dig "en meget fortvivlet pige" - det er der altså ingen grund til.
  • Indstillinger
    Hej igen!

    Har to gange tidligere været gravid på det sidste år. Det første tabte jeg af stresse, og næste var jeg nødsaget at få en kirugisk abort, da jeg stod uden tag over hovedet. Og lægen har tidligere sagt jeg er en af dem der blir meget nemt gravid. Første gang havde vi gjort det én gang, og anden gang gjorde vi det dagen efter min menstruation stoppede.
Log in eller Registrér for at kommentere.