Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Angst eller hjerteproblemer?

Redigeret 20 maj, 2016, 04:43 i Angst
Nu har jeg taget skridtet, og oprettet mig som bruger på netdoktor. Til dels fordi jeg synes det er besværligt, at nå ordentligt ind til lægen, og omvendt at lægen når ordentligt ind til mig.

Jeg er en ung kvinde på 17 år. Jeg har før døjet med en meget slem angst, som er stilnet af. Jeg kom mildest talt helt ud af den.
Sagen er den, at jeg nu periodevis får store åndedrætsproblemer, selv ved meget let anstrengelse. Jeg har nu min menstruation, hvorpå jeg har mistet meget blod. Min læge målte min blodprocent, som viste sig at være hel fin.
Jeg kæmper bare meget imod om jeg virkelig er syg, eller det er andre ting der er udfaldet.

Jeg har andre symptomer som ekstrem træthed, uoverskuelighedsfølelse, ingen appetit, susen for ørene, knugen i maven og hjertebanken. Jeg var i går ude at løbe, hvor jeg hev meget efter vejret. Her i dag har jeg ondt i ryggen, som om jeg har trænet mine muskler deromme. Jeg har live været ude at gå en tur, hvor jeg følte at min krop var ved at falde sammen af bar udmattelse og åndenød.

Jeg har yderligere fået taget EKG i juli måned, som var fin.

Jeg sætter stor pris på svar og råd. Mange hilsner fa Helene.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har også troet at mit hjerte var ved at stå helt af. Åndenød, hjertebanken, ekstra-systoler. Jeg kunne ikke engang gå op ad 5 trappetrin uden at få åndenød og hjertekvababbelser. Men det var stress og angst. Det giver altid symptomer i hjertet og de kan være så utroligt overbevisende.
Log in eller Registrér for at kommentere.