Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mistanke om for lavt stofskifte - erfaringer

Nu har jeg taget skridtet, og oprettet mig som bruger på netdoktor. Til dels fordi jeg synes det er besværligt, at nå ordentligt ind til lægen, og omvendt at lægen når ordentligt ind til mig.

Jeg er en ung kvinde på 17 år, der har været igennem længere angst/stress forløb. Jeg har haft en hård opvækst, fyldt med angst og depression som barn. Eftersom jeg har udviklet mig, er denne gået i sig selv. Dog bliver jeg meget nemt stresset, selvom tingene kører fint.

Jeg føler mig tit så nedslidt, at jeg tit når dertil hvor jeg tænker at det umuligt kan skyldes stress eller press. Jeg bløder meget når jeg har min menstruation, og jeg har åndenød og hjertebanken i dagene optil og under.
Min krop ser slidt ud - jeg har taget på, og ligegyldigt hvor sundt jeg spiser eller motionerer, så føler jeg bare at jeg bliver mere og mere udslidt. Jeg har i omtrent to år lidt af varierende forstoppelse og manglende appetit. Jeg føler mig meget mat i hovedet, jeg er træt på en meget invaliderende måde. Det er ligegyldigt hvad jeg gør.

Jeg fik målt min blodprocent i forbindelse med min åndenød og hjertebanken ved min menstruation med mine kraftige blødninger, som viste sig at være normal. Jeg tager hemojern, fordi jeg mistænkte, at mit jernniveau måske havde taget et dyk.

Jeg ville høre om nogle af jer - efter at havde læst min lange historie - kan genkende symptomer, og eventuelt kode dem sammen med noget med stofskifte eller andet.

Mvh Helene.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har derudover også gået fra en vægt på 65 kg til 82 på et år. Min krop har svært ved at komme af med min afføring. Jeg har så lidt overskud, og jeg er så udmattet i hver en celle af min krop - samtidig med at folk ber mig om at forstå at jeg er hel rask. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Jeg føler ikke at der er en udvej, og når der ikke er det, så føler jeg ikke at jeg vil udsætte mig selv for et liv i denne tilstand. Det er uhyggeligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.