Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

p pille start efter fødsel

Redigeret 12 august, 2014, 06:22 i Snart gravid
Hej

Jeg er mandag den 4.8 startet på p piller efter en pause på godt 4 år..
Da jeg startede mandag, havde jeg fået min menstruation lørdag aften/nat!

Nu er spørgsmålet bare hvor godt er man dækket?
Jeg havde i lørdags ubeskyttet sex..

Jeg var til lægen og hun sagde 100%. Jeg bliver lidt usikker, da jeg i dag har læst at man ikke er beskyttet 100% de første 7 dage??
Pleeease hjælp mig med et rigtig svar

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det her er jo et debatforum, så om du kan være mere sikker på et rigtigt svar her end hvad din læge, som kender dig, har givet, må jo være op til dig, hvad du vælger.

    Men - som jeg læser dit indlæg, så har du haft ubeskyttet samleje umiddelbart før, du fik en normal menstruation.

    Jeg ved ikke, hvilket p-pille mærke, du tager, men der må jo stå i indlægssedlen, at den første pille først skal tages dagen EFTER du har fået menstruation, hvilket jeg ikke har hørt før - almindeligvis skal man tage den første pille samme dag, som man har fået menstruation, men lad det nu ligge.

    Jeg er enig med din læge - har du fået normal menstruation umiddelbart efter det ubeskyttede samleje, så er risikoen for graviditet så lille, at jeg vil kalde den ikke eksisterende, men der er jo altid en risiko, når man dyrker ubeskyttet sex - også selv om den er aldrig så lille.
Log in eller Registrér for at kommentere.