Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Dårlig lugt fra hals og mund

Redigeret 11 august, 2014, 08:11 i Åben debat om infektioner
Jeg har gennem de sidste mange år haft store problemer med betændelse i hals og mund og lidt af slemme halsbetændelser med høj feber, mandelpropper og voldsomme blister i munden. Jeg har samtidig døjet meget med dårlige tænder, der til trods for grundig tandbørstning og brug af tandtråd dagligt, får rigtig mange huller.

Dette har generet mig længe og jeg har derfor besøgt både tandlæge og halslæge for at finde en løsning. Som resultat har jeg nu fået fjernet mine mandler (sidste sommer som 26 årig) og er startet med at bruge en tandpasta med 3 gange så meget fluor i som normalt. Dette har hjulpet mig med, at jeg ikke længere får halsbetændelse med feber og belægninger i munden og får færre huller i tænderne.

Desværre har jeg stadig en mistanke om, at jeg har en infektion i mund og hals, som jeg simpelthen ikke kan slippe af med.

Jeg får stadig mange blister i munden, får ondt i halsen og lider rigtig meget af dårlig ånde både om dagen, men specielt også om natten når jeg sover. Når jeg har sovet i et lukket rum vågner jeg op til et rum som lugter meget betændt og jeg er ikke i tvivl om, at det kommer fra min udåndingsluft. Det hæmmer mig rigtig meget rent socialt og jeg vil rigtig gerne finde en løsning, men synes efterhånden at jeg har prøvet alt. Derfor prøver jeg nu her.

Er der nogen af jer der har et bud på, om det kan være en slags betændelsestilstand i krop/mund/hals, som kan give sådan en dårlig lugt ud af munden (specielt ved søvn?), eller har et andet bud på, hvad jeg kan gøre for at slippe af med mine problemer? Så hører jeg rigtig gerne fra jer.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tænker på mon du får vitaminer nok. Longo vital skulle især være godt til blister i munden.
    Hvis ikke du får nogen vitaminer overhovedet var det da værd at prøve om det kunne hjælpe. Jeg ville tage både vitaminer og mineraler samt levertran, hvis det var mig.
Log in eller Registrér for at kommentere.