Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bange for ikke at kunne få børn..

Redigeret 10 august, 2014, 09:06 i Angst
Hej, jeg er en 17 årig dreng der er bange for at jeg ikke kan få børn her senere i livet.

Grunden til det er at jeg engang fik et handjob og nu er jeg bange for at have fået kønssygdomme som gør jeg mister evnen til at få børn.

Jeg er blevet testet for klamydia gonorre for 1-2 år siden.. Men er fornyligt blevet testet for mycoplasma fordi jeg blev angst for om jeg havde fået det. Grunden til jeg er bange for det er fordi der kommer noget gennemsigtigt slim efter onani og sex, især efter jeg har været i bad og har onaneret synes jeg.

Jeg havde en overgang også ondt i ene testikel men spurgte min læge til råds som sagde det var ingen ting, de smerter er dog også forsvundet.

Hvad hvis jeg har fået en anden kønssygdom, hvad kan det være og hvordan får jeg det løst ?

Jeg er pænt meget angst for ikke at kunne få børn!

Jeg regner med at kunne ringe og få svar torsdag på mycoplasma, men hvad hvis jeg ikke har den, hvad kan det så være ?

blev testet for mycoplasma i en klinik i Århus

Tak for jeres hjælp på forhånd, det betyder meget!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Dine tvangstanker er aldeles ubegrundede og grænser op til hysteri og misbrug af gratis lægehjælp.

    Jeg er hvis der ikke er andre faktorer (end dem du nævner) i spil 100 procent sikker på at du intet fejler.

    Hvis du er så interesseret i at vide om du kan få børn kan du på private centre få talt og kvalitetstestet dine sædceller.

    Sædbanken gør det vist gratis.
  • Indstillinger
    Du skriver under ”angst”, så jeg går ud fra, du har en psykisk lidelse, hvilket dit indlæg da bærer lidt præg af. Du er, som familiefar også udtrykker det, grundigt undersøgt for diverse kønssygdomme, og det der kommer ud ved onani og sex er ganske almindeligt. Måske du skulle sørge for lidt mere seriøs og grundig seksualvejledning.

    Man kan godt få periodevise smerter diverse steder i kroppen – også i kønsdelene – uden at man derfor er alvorligt syg. Hvis smerterne fortsætter i længere tid, eller bliver værre, bør man søge lægehjælp, men man kan godt lige se det an et par dage, hvis man får nogle smerter hist eller pist, uden i øvrigt at være syg på anden måde – f.eks får feber.

    Mycoplasma er da ikke kendt for at være en kønssygdom – og da slet ikke en, der skulle give sterilitet. Prøv en gang at google Mycoplasma, så du ved lidt mere om det. Har du en mycoplasmainfektion, så skal du have en penicillinkur, men så burde det være det.

    Hvis det er meget vigtigt for dig at vide, om du er fertil, kan du – som familiefar foreslår – da få undersøgt en sædprøve, og det er ikke urimeligt, at du selv skal betale for en sådan test.

    Og så bør du da altid sørge for at bruge kondom, helt fra start til slut. Så er du godt beskyttet mod kønssygdomme.

    Til sidst - hvis ikke du er i behandling for din psykiske lidelse, denne angst du tydeligvis lider af, så vil jeg foreslå dig, at du kommer det nu. Faktisk vil jeg kraftigt fraråde dig at sætte børn i verden, før du er behandlet.
Log in eller Registrér for at kommentere.