Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nakkeost sidder fast. Ildrødt ved urinrør

Hej med dig. Jeg et kæmpe problem!. Jeg har masse masse nakkeost, det sidder så godt fast at jeg overhovedet ikke kan få det af!, hverken med intim sæbe eller noget!. Hvordan skal jeg få det af?. Det har godt og vel siddet der i 3 år nu... Og det haster lidt da jeg har aftalt sex med kæresten for første gang i mit liv! (Skal lige siges jeg er 15). Men jeg kan virkelig ikke få nakkeosten af, den er tørret ud så det sidder helt tæt på huden. Kan jeg have sex med det?(med kondom). Og hvordan får jeg det af?. Og jeg er ildrød ved mit urinrør, hvorfor?.

Mvh. God dag:-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    du skal altid bruge kondom ---det vil spare dig for mange ærgelser----
  • Indstillinger
    Du har haft det problem i hele tre år? Altså fra du var 12 år gammel?

    Og det er på intet tidspunkt faldet dig ind, at det måske var noget, du skulle have hjælp til at få gjort noget ved?

    Det er det altså nu. Jeg synes, du for længst skulle have talt med en voksen - dine forældre f.eks. - om det her.

    Du bør til læge og få undersøgt det her - og få det professionelt behandlet, for der skal øjensynligt mere til end vand og sæbe. Det kan i øvrigt godt være, at det er al det sæberi, der har fastholdt problemet. Det er ikke sundt for de sarte slimhinder at blive skuret med sæbe hele tiden.

    Og så må du vente med sex, til du har fået det behandlet. Og - vær da åben overfor din kæreste omkring problemet. Jeg er sikker på, at hvis hun ellers er glad for dig, så vil hun gerne vente, da du med overvejende sandsynlighed har fået udviklet en infektion - og infektioner kan godt smitte.

    Og ja - naturligvis altid med kondom, men det lader du da heldigvis til at være klar over. :-)
  • Indstillinger
    Hvad skal lægen kunne gøre?. Kan jeg ikke gå på apoteket og hører om de har er godt produkt til sådan noget?:-).
  • Indstillinger
    Lægen er jo den, der ved hvad der kan/skal gøres.
  • Indstillinger
    Så vidt jeg er orienteret, så er nakkeost noget, der snildt kan vaskes af. Det kan du ikke, hvorfor det må være noget andet - en sygdom af en slags. Samtidigt har du problemer med at der er ildrødt.

    En læge er en person, der undersøger og behandler sygdomme, hvorfor du naturligvis må få en læge til undersøge og behandle din sygdom.

    Sygdom man har gået ubehandlet med i årevis, kan da tage lidt længere tid at få kureret end hvis man havde søgt hjælp, da problemet opstod. Ligeledes kan en ubehandlet sygdom blive værre og værre - i nogle tilfælde udvikle sig til noget kronisk.

    Du har været "tålmodig" med dette i hele tre år - jeg tror ikke, du nu kan forvente, at det bare lige forsvinder af sig selv, hvorfor du nu bør søge hjælp.

    Hvorfor i alverden har du dog ikke talt med dine forældre om det her for længst? Du ville vel have gjort det, hvis du havde haft et problem med din hals eller dine ører, ikke?

    Hvad pokker er det, der gør, at børn/unge tror, at sygdomme i deres kønsdele er forbudt - og noget de helt alene må lide med - uden at få/søge hjælp?

    Det sidste her er en anklage til forældrene - hvad er det det dog, I byder jeres børn? Hvorfor lærer I dem dog, at kønsdele er totalt tabu? Det er jeres skyld, at jeres børn ikke betragter deres kønsdele som en naturlig del af deres krop, jeres skyld at nogle børn, der får sygdomme/problemer i den kropsdel, skal gå og lide alle mulige kvaler, fordi I har lært dem, at den slags må man under ingen omstændigheder tale om.
  • Indstillinger
    Jeg kiggede nærmere på det nakkeost jeg ikke kunne få af. Jeg gik ud i lyset og kiggede lidt nærmere på det. Det viste sig at det ikke var nakkeost men talgknopper. Er det normalt?:-)
  • Indstillinger
    Du kan læse om talgknopper her. Der er også billeder.

    http://www.psykeogsex.dk/talgknop01.htm
Log in eller Registrér for at kommentere.