Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er i panik.. Er jeg gravid ?

Redigeret 2 august, 2014, 07:57 i Seksuel debut
Hej :) Jeg er en pige på som har haft sex for første gang for 15 uger siden og nu jeg bange for at jeg er gravid. Jeg tog en fortrydelsespille bagefter og min menstraution er kommet helt almindelig siden, men har lagt mærke til at jeg har fået en streg fra navlen og ned til skridtet . Har ikke taget på, men tabt mig, mine bryster er ikke vokset eller noget og tror jeg kan mærke min livmorder nede ved skridtet som altid (altså hvis det er den der lille bule). Men den det streg gør mig meget nervøs er det noget jeg skal være bange for ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved godt, at det at blive gravid er noget helt andet nu om dage, end det har været i årtusinder - der er godt nok mange mærkværdige symptomer, der skulle være tegn, men at en streg på maven skulle være et graviditetstegn er - for mig - godt nok en af de helt nye. Hvor i alverden har du dog hørt det?

    Jo, man kan få nogle strækmærker i slutningen af graviditeten, men de skyldes at maven er voldsomt udspilet.

    Men - du har haft samleje for 15 uger siden, du har haft normal menstruation - du har oven i købet taget en fortrydelsespille umiddelbart efter det samleje, så jeg synes sådan set ikke, der er noget, der tyder på en graviditet. En test koster ikke mange kroner og kan købes i ethvert supermarked, så køb dog en sådan, og tag testen efter brugsanvisningen, så du kan få ro i sjælen.

    At du har taget en fortrydelsespille fortæller, det var et ubeskyttet samleje, og det er en rigtig dårlig ide. dels er der jo risiko for graviditet, dels er der også risiko for kønsoverførte sygdomme, og nogle af dem, kan være ret alvorlige, så sørg for at have kondomer på dig, og sørg for at vide - 100% - hvordan det skal sættes på, det skal bruges helt fra start til slut. det er ikke kun noget drengen skal vide - du skal også.

    En fortrydelsespille er virkelig stærke sager, som din krop faktisk ikke har godt at få for meget af, og det er en meget, meget dårlig ide at bruge fortrydelsespiller som prævention - det er en absolut nødløsning, som man ikke bør tage med mindre det er absolut nødvendigt. Man bør sørge for at bruge anden prævention - hver gang.

    Den streg synes jeg, du skal tale med din mor om - den har i hvert fald intet med graviditet at gøre.
  • Indstillinger
    Jeg har læst om disse streger og jeg har altid grinet af det. For så skulle jeg have været gravid altid. Jeg har haft en streg lige så længe jeg kan huske tilbage.
    Der skrives skam i ramme alvor om disse streger om hormon påvirkning o.s.v.

    Hvad skal vi stakkels mennesker dog gøre, som er født med stregen. !!!

    Der har altid været en del snak om så det ene og så det andet ved en graviditet. Og i vore dage er det da værre end nogensinde før.
    Når man læser om graviditets tegn i dag, så er man "ved at falde ned af stolen".

    I dag er det at være gravid nærmest en sygdom. Som starter næsten inden sædcellen har nået ægget. og med en masse mærkværdige symptomer.
    Den ene værre end den anden.

    "De Kloge" burde holde op med at fortælle det vrøvl, som de gør. Hver eneste lille ting bliver udpenslet til uhyre dimensioner. Verden er simpelthen røget helt af sporet.
  • Indstillinger
    Okay! Så lærte jeg det: En streg er altså med på den der tåbelige liste over graviditetssymptomer - hehe, det er så forbigået min (u)opmærksomhed.

    Jeg er enig. Det er dog helt vanvittigt, hvad netop de "kloge" finder på af mærkværdigheder, der skulle være graviditetstegn. 99,9 % af de ting, der er på den liste, er ubehag som man sagtens kan opleve, endda jævnligt - uden at være gravid.

    Så hvorfor mon den i grunden er udformet?
  • Indstillinger
    Det skal jeg sige dig, lotte123, de får tilfredsstillet deres mediehunger. !!!

    De skader, de forholder ser de ikke. Bare deres navn kommer i aviser og blade.
    Det gælder snart sagt alt.
  • Indstillinger
    Nogle gravide kan godt få den streg på maven men den kommer halvvejs i graviditeten ikke lige med det samme. At du kan se den streg nu har ikke noget med graviditet at gøre, du har nok altid haft den og først opdaget da du er bekymret for om du er gravid og har prøvet at lede efter tegn.
Log in eller Registrér for at kommentere.