Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Død hud på fingre (og håndflade)

Redigeret 28 juli, 2014, 12:08 i Eksem
Hej alle

Jeg er en dreng på snart 18 år.

Jeg har i går og i dag haft en del dødt hud på mine fingre. Jeg har også "øer" af dødt hud på håndfladen. Der er dog tale om 1-2 stykker på hvert hånd, så det er ikke noget der irriterer mig, som sådan.

Det på mine fingre gør til gengæld, da jeg hele tiden begrænser mig, da er bange for at sidde og tabe hud på de ting jeg rør, hvilket jeg ikke synes er så lækkert.

Om vinteren får jeg meget tør ud på overfladen af hånden. Derfor bruger smører jeg mig med kamfercreme, når jeg føler at det er ved at tage til. Da jeg opdagede det i går, smurte jeg hænderne med et tyndt lag 3 gange i løbet af aftenen. Det hjalp ikke.

Jeg har ikke gjort noget anderledes de seneste dage. Dog sidder jeg normalt meget ved computeren, men har siden fredag været hos nogle venner, hvor jeg næsten ikke har brugt computeren. Derudover drak jeg med nogle af mine venner lørdag aften/nat. Ellers har jeg ikke gjort noget, som jeg ikke plejer at gøre jævnligt.

Med hensyn til selve det døde hud, så klør det ikke eller lignende. Jeg synes blot at det er en smule ulækkert, at jeg måske går og taber hud.

Jeg har taget et billede af nogle af mine fingre, for at i også kan se hvad jeg mener: http://i60.tinypic.com/14sfuwn.jpg

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Danskeren01
Log in eller Registrér for at kommentere.