Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Astma og hypokondori

Redigeret 27 juli, 2014, 16:09 i Astma
Hej netdoktor

Min stedfader er astmatiker og har været i det i en lang åre række. Hans astma lader til at være blevet meget værre over årene og det er efter hans mening gået hen og blevet et så stort problem at ingen af os kan bruge parfumerede produkter. INGEN produkter kan bruges, hverken en stick deodorant eller normal spray. Jeg kan forstå spray da det hænger i luften men stick? Det gælder også når jeg for eksempel har været i bad og brugt parfumeret hårshampoo at jeg bagefter får en reprimande om ikke at gentage det og at alt skal i skraldespanden for nu har han næsten ikke kunne få luft.
Al min sympati går til min stedfar og jeg kan godt forstå at det må være uudholdeligt men jeg tænker bare om der måske kunne være snak om noget psykisk også i dette tilfælde? En slags overbevisning om at han ikke tåler det og at det derfor er gået til ekstremer?
Eftersom dette er er kæmpe problem og at vi alle må gå uden parfume ville jeg meget gerne høre professionelle om hvorvidt det er normal astma, eller om der kunne være tale om tendens til hypokondori? Kan astma være så begrænsende?

Jeg ved at min besked er kort og informationen begrænset, men jeg vil bare gerne høre om der er grund til tvivl om det kunne være han havde en torn i øjet på min kæreste og jeg da jeg føler at han vil have os ud af lejligheden fordi han ikke bryder sig om at vi er der. Det skal siges at min kæreste og jeg bor hos min mor midlertidigt indtil vi finder en lejlighed.
Jeg håber jeg tager fejl og at der ingen grundlag er til min bekymring men ville alligevel dele min holdning.

Med venlig hilsen
D.

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.