Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tilstoppede hårsække hjælp

Redigeret 26 juli, 2014, 11:50 i Åben debat om hud og hår
Jeg har faktisk siden mine teenage år haft, hvad jeg senere fandt ud af er, tilstoppede hårsække!? Hvad i alverden skal jeg dog gøre ved det, har røde knopper med en slags puds i, der altså sidder fast i hårroden. Jeg kan nogengange klemme det ud, hvor håret så sidder i midten af den lille puds sten! Har læst at jojoba Oil skulle virke? Har prøvet at eksfoliere, barbere, fugte med dyrere og dyrere cremer! Nogen ideer eller erfaringer? Det gør sig udover det enormt ucharmerende til, kombineret med appelsinhud.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du fortæller, at du har haft problemet i årevis og at du har prøvet virkelig mange ting, men har du også forsøgt professionel hjælp - en hudlæge f.eks.?

    Ja, jeg spørger, for det nævner du ikke noget om, og det var måske en ide at få det fagligt vurderet og behandlet.
  • Indstillinger
    Nej det har jeg ikke, men ser at mange har dem. Oftest på overarmene- og min læge har ikke kunnet give mig noget til at hjælpe. Så tænker det er rent kosmetisk, men pænt er det ikke.
  • Indstillinger
    Jeg tænker bare, at når du nu har været generet af det i årevis og prøvet alle mulige - og givet umulige - råd, så var det måske på tide, at du fik det professionelt vurderet.

    Egen læge ved sjældent ret meget om sådanne ting, derfor foreslog jeg en hudlæge, men det kan også eventuelt være en ordentligt uddannet kosmetolog, og med ordentligt uddannet mener jeg, at det ikke skal være en, der har været på nogle ugers kursus som et arbejdsløshedsprojekt, men netop en, der har gennemgået en grundig flerårig uddannelse, og som givet derfor nok er dyrere, men til gengæld en, der måske ved noget om det.

    Det koster i hvert fald ikke noget at forhøre sig i forvejen, om det er noget vedkommende rent faktisk har en faglig viden omkring.

    Jeg vil dog i første omgang nok foreslå en hudlæge, som du givet nok også selv skal betale, da det nok ikke hører under et emne, der dækkes af den offentlige sygesikring, men en sådan kan du også kontakte i forvejen og forhøre dig, om man kan gøre noget ved det problem, som tydeligvis generer dig meget.
Log in eller Registrér for at kommentere.