Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hovedpine, svimmel, smerter og vejrtrækningsproblemer?

Redigeret 25 juli, 2014, 10:53 i Teenagere
Hej
Jeg er en 14 årig pige, som ikke lider af nogen sygdom.
Jeg har lige været på en lejrtur i en uge.
Det var en rigtig god og spænende tur, indtil en morgen hvor jeg vågnede op med utrolig ondt i hovedet og få smerter i brystområdet. Jeg havde også problemer med vejrtrækningen. Jeg fortalte det til min veninde. Hun blev meget urolig og bange da jeg begyndte at blive mere og mere bleg og slap. Hun sendte vores "bofælle" over efter en voksen. Da hun og den voksne kom tilbage var jeg besvimet. Jeg kan ikke huske mere end at jeg følte mig meget træt og så sortnede det for mine øjne. Da de ikke kunne få liv i mig efter et par minutter, tilkaldte de en ambulance. Jeg vågnede kort efter at de havde ringet.
Jeg følte mig utilpas og svag. Da ambulancen kom sad jeg op ad en væg. Manden fra ambulancen spurgte mig om en hel masse, men jeg kunne ikke fokusere og hørte næsten intet af det han sagde.

Jeg blev kørt på hospitalet/skadestuen og blev tjekket. Ingenting. De kunne ikke finde noget der var galt.

Efter den ber episode har jeg følt mig svimmel når jeg koncentrere mig. Jeg føler mig tit svimmel i skolen.

Har i en ide til hvad det kan være?
Eller har i noget i gerne vil sige?

Jeg er meget åben for forslag :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når du nu har været en tur omkring sygehuset, under det mig virkeligt, hvis ikke man har talt med dig om du har været meget lige direkte i solen, og evt. samtidigt har fået for lidt vand at drikke - for det lyder da helt klart som den oplagte reaktion på netop høj varme, direkte sol og for lidt væske.

    Det lyder godt nok som et meget varmesløvt sygehus, du har været på, hvis man overhovedet ikke har tænkt i de baner.

    Men - sørg for at få rigeligt at drikke - altså postevand fra vandhanen og uden is, og gerne ikke helt iskoldt, men lettere tempareret, og sørg for at opholde dig i skyggen og gerne lidt køligt, så gætter jeg, at du nok hurtigt får det bedre.

    Og - så ser jeg, at du generelt føler dig svimmel. Har du fået målt din blodprocent? Får du generelt nok at drikke? Spiser du rimeligt sundt og nok til din alder?
  • Indstillinger
    Tak.
    Jeg fik rigeligt med vand dagen før. Og jeg fik det da jeg vågnede.
    Jeg har været igennem en test mere her idag. Heldigvis på et meget bedre hospital.
Log in eller Registrér for at kommentere.