Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid igen?

Redigeret 22 juli, 2014, 05:35 i Åben debat om abort
Hej

Håber nogen herinde vil komme med deres input til min situation.

Jeg fik for knapt 4 uger siden en kirurgisk abort efter eget valg.
Jeg har fortrudt så inderligt siden, men det kan jeg jo desværre ikke ændre ved nu.

Jeg startede op på p-piller om aftenen den dag jeg havde fået foretaget aborten som aftalt med sygehuset og egen læge.

Jeg tog i tirsdags den sidste pille i pakken og fik to dage efter en lille pletblødning med brunligt udflåd. Herefter har der intet været.

Min kæreste og jeg har haft ubeskyttet sex, da jeg/vi mener at p-pillerne burde virke med det samme.

Mit spørgsmål er så bare nu - kan jeg være blevet gravid igen eller er det bare min cyklus der lige skal finde sig selv?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ved kirurgisk abort fjernes slimhinden inden i livmoderen, hvor fosteret sidder. Det gøres dybt og effektivt for at være sikker på, at der ikke er rester af væv tilbage, der kan give infektioner.

    Grunden til at du kun har pletblødt her 4 uger efter kan være fordi livmoderen ikke har nået at opbygge det sædvanlige lag slimhinde som udstødes ved en normal menstruation.

    For en god ordens skyld vil jeg råde dig til at tage en test, men hvis du har taget dine p-piller som foreskrevet, så skal du ikke regne med at være gravid.

    Det anbefales at man venter 3 måneder med at blive gravid efter en udskrabning.

    Kærlig hilsen MJ
  • Indstillinger
    Jeg har taget mine P-piller som jeg skulle..

    Men virker P-pillerne virkelig med det samme??
  • Indstillinger
    Ja, det gør de :)

    Men tag en graviditetstest, så du ved om du er blevet gravid eller ej.
Log in eller Registrér for at kommentere.