Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sover UTROLIG tungt

Som overskriften lyder, så sover jeg meget meget tungt, de fleste opgiver at vække mig. Jeg kan have et vækkeur til at stå ved siden af mig, jeg hører det ikke, min familie rusker i mig og "slår" mig men dette virker heller ikke...

Jeg sover til hverdag 8 timer, men er alligevel træt hele dagen - kan gå i seng så snart jeg er stået op. Jeg opgivet kampen om at være vågen om eftermiddagen så sover omkring 3 timer hver eftermiddag og er alligevel konstant træt. I weekender of ferier lader min familie mig bare sove, jeg kan sove op til 16 timer og alligevel gå i seng et par timer efter?!?!?

Er lige kommet hjem fra ferie med familien og de har bemærket at jeg sover meget uroligt men meget tungt. Derudover gør folk mig tit opmærksom på at jeg holder vejret både når jeh sover og er vågen(bemærker det ikke selv)

Nogle der har samme problem ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej 123…

    Hvis man sover unormalt meget og alligevel er træt, er der altid grund til at blive undersøgt. Når du så tilmed skriver, at din familie har lagt mærke til, at du holder vejret under søvnen, ja så leder det tanken hen på, at du nok har søvnapnø.

    Læs f.eks. her om søvnapnø:

    http://www.netdoktor.dk/tema/soevn/soevnapnoe.htm

    Du spørger efter folk, der har samme problem. Ja, jeg har søvnapnø.

    Du skriver, at folk har lagt mærke til, at du også indimellem holder vejret, når du er vågen.

    Jeg kan sagtens trække vejret, når jeg er vågen, men jeg husker, at jeg for en del år siden brugte vejrtrækningen til at undertrykke ubehagelige følelser med. Hvis man ikke trækker vejret ret meget, mærkes ubehagelige følelser mindre.

    Jeg synes, at du skal skynde dig at gå til læge og blive henvist til undersøgelse på et sygehus. Der er meget lang ventetid, så det er vigtigt at komme i gang med at søge hjælp så hurtigt som muligt.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.