Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Øger højt væskeindtag vægttab?

Redigeret 19 juli, 2014, 15:05 i Vitaminer og mineraler
Hej, jeg søger svar på om et dagligt vandindtag på ca. 3-4 liter samt te, kaffe, drikkeyoghurt og juice ud over dette kan medvirke til øget forbrænding? Jeg er en meget ivrig "tørster", der ikke kan fungere uden min drikkedunk til at nippe af i hvert øjeblik.
- Har set lignende debatter, men idet jeg forsøger at TAGE PÅ, det går ikke helt som forventet, kunne det tænkes, at I kunne besvare mit spørgsmål.

Hilsen Emma :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du drikker alt for meget. Det kan blive farligt.

    http://politiken.dk/viden/ECE188177/sto ... r-kroppen/
  • Indstillinger
    Puha, det vil tage noget tid at vænne sig af med. Tak for svar og reference. Ved du, om der er noget "hold" i disse udrensningskure? Betyder væskeindtagets mængde meget for vægten?
  • Indstillinger
    Nej, jeg ved det ikke, men jeg tvivler meget på det. Jeg ved, hvis vigtige salte bliver skyllet ud af kroppen så er det virkelig farligt og det gør man ved meget vand drikkeri.

    Noget medicin, jeg fik "skyllede" salte ud af min krop og lægen var simpelthen uvidende . Endelig var der en læge, som indlagde mig akut. Jeg var meget syg og forvirret i hovedet. Så du bør straks holde op med at drikke så meget vand.

    Jeg fik noget medicin, som jeg denne gang ikke bliver syg af, men desværre tog jeg 7 kg på.
    Jeg gør meget for ikke at tage mere på og jeg har fået det stoppet.

    Jeg spiser meget lidt mad. Man skal spise langsomt. Og rugbrød skal jeg slet ikke spise meget af, for så tager jeg straks på. Rugbrød er min værste fjende. Andre ting kan jeg spise uden der sker noget. Efterhånden har jeg vænnet maven til, den ikke skal have meget mad, før "den" føler sig mæt.


    Jeg tror ikke mere på det er folks egen skyld, når de tager på. Nogle tager på bare de næsten trækker vejret, så kan andre sige det ikke passer, det er jeg ligeglad med, for det passer.
    Når jeg tænker på det, jeg spiser, så fatter jeg ikke kiloene ikke ryger af mig. Et eller andet i den blodtryks medicin forhindrer det.

    Jeg ved for at komme de 7 kg ned, så skal jeg så godt som ikke spise noget. Men det tager nogen tid at vænne maven til, der ikke kommer meget ned.
    Nogen siger, man stopper forbrændingen, hvis ikke man spiser. Det ved jeg ikke noget om, men jeg har jo prøvet at spise og vægten går bare op, op, op.

    Så blev jeg klar over, det ville ende galt, hvis ikke jeg spiste meget lidt. Jeg har kun stoppet vægtstigningen. Så jeg håber, jeg kan spise endnu mindre.
    Men jeg tager en god vitaminpille og levertran. Jeg ved det er vigtigt kroppen får de vitaminer og mineraler den skal have.

    Når der kan være noget i medicin, der gør man tager på, så tror jeg også der kan være "noget" i kroppen, der gør at nogle mennesker desværre tager på. Andre kan spise, så de er ved at revne uden at tage et gram på.
  • Indstillinger
    Du skal passe meget på med at drikke så meget. Det er skadeligt.
    Jeg havde et andet problem, jeg blev sendt til urolog. Jeg skulle bl.a. skrive ned, alt hvad jeg drak. Jeg fik en pæn reprimande. Jeg var slet, slet ikke i nærheden af det indtag som du får.
    Det belaster bl.a. også nyrerne.
Log in eller Registrér for at kommentere.