Hjem Sex & samliv Prævention

Bange for at være gravid

Redigeret 20 juli, 2014, 12:02 i Prævention
Normalt har jeg uregelmæssig menstruation, men så vidt jeg husker rigtigt de sidste 3 måneder har jeg fået den en gang om måneden, som jeg ellers ikke plejer at gøre.
Sidst jeg husker jeg havde menstruation var d. 2-3 juni 2014,.. jeg havde så ligget nøgen med min kæreste d 21.juni 2014 ,.. men vi havde ikke sex sammen, kun hans penise har været i nærheden af min skede,. nu er jeg i tvivl om jeg kan være gravid selvom jeg har taget 3 graviditetteste der har vist negativt og har været oppe hos lægen og tag en graviditetest der os har vist negativt,. og idag er det d.18 juli 2014 og har stadig ikke fået min menstruation? er virkelig bange for at være gravid?

obs. da vi lå nøgen sammen, fik han udløsning en gang på min mave og tror vist han os fik det en gang mere og der havde han hans penise i nærheden af min skede men han tørt det væk hvergang der skulle komme noget ud :/

Kommentarer

  • Hej Mumu2200,

    Jeg kan sagtens forstå at du er bange. Det kan være meget skræmmende at frygte at man er gavid, når man virkelig ikke ønsker at være det.

    På trods af at jeg ikke er læge, kan jeg dog sige: Der er ufattelig lille sandsynlighed for at du er gavid. Lad os se på fakta:

    - Du skal have haft ægløsning på dagen eller lige efter du har ligget med din kæreste. Det er altså slet ikke hele måneden du kan blive gravid.
    - Selv hvis dette sker er der kun ca 20% sandsynlighed for at du bliver gravid. Og dette er under forudsætning af at fyren er kommet op i dig, hvilket han ikke gjorde.
    - Du har taget 3 tests selv og 1 hos lægen. Disse tests er meget, meget tæt på 100% sikre, hvis de er taget på dagen hvor du skulle have haft din mensturation eller senere.

    Jeg vil derfor æde min hat på, at det faktisk er din frygt for potentielt at være gravid, der stresser din krop til at forsinke menstruationen. Og altså ikke fordi du er gravid.

    Træk vejret dybt, og prøv at slappe af. Brug denne oplevelse som noget positivt ved at huske ikke at udfordre skæbnen og lade ham komme i nærheden af din skede næste gang... og vent eller bare på at du får menstruation. Den skal nok komme.

    Mvh Nina
  • Tusind tak for svaret,. jeg er os meget rolig nu,. eftersom jeg har fået min mestra. idag,.. men jeg har lige et spørgsmål igår var der gået 27 dage efter vi havde ligget sammen, og der tog jeg så igen en test ,. den viste sig os at være negativ,.. jeg kan sagtens stole på det ike? selvom jeg os dagen efter dvs. idag har fået min mestra? fordi læste på andre webside at testende sagtens kan vise negativ men at man kan være gravid,. eller få sin menstra. og stadig være gravid,. men så spørger jeg i mit tilfælde er der så ikke en meget lille risiko for at jeg kan være gravid?
  • Du har fået din menstraution og testen viser negativ, det betyder du er ikke gravid. Ja man kan sagtens få menstraution selv om man er gravid men blødninger er anerledes end sin normal menstraution. Og ja testen kan sagtens vise negativ selv om man er gravid for nogle kvinder danner langsomt gravidetitshormon at testen kan fange det i urin. Men i dit tilfælde er du ikke gravid for han var ikke oppe i dig.
  • Tusind tak for svaret,.. nu er jeg virkelig lettet :)
Log in eller Registrér for at kommentere.