Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forsinket mens.

Redigeret 18 august, 2014, 07:27 i PMS og menstruation
Hej

Jeg er 18 år gammel og fik min første mens. da jeg var 11 år.
Jeg har siden jeg blev 13 år taget p-piller, hvilket har kontrolleret min menstruation ret godt.
Det sidste års tid har den dog ændret sig, normalt har jeg haft det i ca. 4 dage men nu er den faldet til 3 nogen gange 2 dage, samtidig har den varieret meget det sidste år med hvor slemt det har været disse dage.

Det sidste års tid har jeg dog også glemt pillen et par gange så der har været dage jeg har måtte tage 2 eller 3 piller på en gang, samt har jeg også haft sprunget to pauser over, som jeg har tænkt muligvis kunne ha skyld i at min menstruation har ændret sig lidt.

Nu står jeg så her, og skal tage min pille imorgen, da min pause slutter og jeg har stadig ikke fået min menstruation. Jeg stopper med p-piller om onsdagen og begynder om torsdagen, til denne pause glemte jeg dog at tage min pille tirsdag og onsdag og fik dem først taget fredag.

Jeg tænker derfor om dette kunne ha noget at gøre med at den endnu ikke er dukket op?

Jeg har nu sat og læst lidt omkring dette, så vil lige tilføje at jeg den sidste måned har tabt mig meget, ikke bevist men det er bare forsvundet, så jeg ved ikke om dette også kunne være medskyldig til at min menstruation er udeblevet..

Jeg håber virkelig meget nogen kan svare på dette.

på forhånd tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er klart at kroppen bliver forvirret, når du glemmer p-piller - især i dit tilfælde, hvor du først tog dem nogle dage efter du egentlig skulle. Her vil jeg mene, at at du burde have holdt en pause, da du var i uge 3, og ikke have taget dem efterfølgende, da der var gået meget mere end 12 timer.
    Du nævner også et vægttab, og det kan selvfølgelig også have været medvirkende til at din menstruation udeblev. Hvis ikke du har haft sex i perioden hvor du glemte dine p-piller, kan det heller ikke skyldes mulig graviditet. Hvis jeg var dig ville jeg bare begynde på den nye pakke og vente til næste måned og se, om du ikke skulle få din menstruation som du plejer. Og hvis det ikke er tilfældet, bør du snakke med din læge.
Log in eller Registrér for at kommentere.