Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Livmoderkræft

Redigeret 16 juli, 2014, 04:26 i Kræft i underlivet
Jeg fik fjernet livmoderen på Herlev i 2011. Operationen gik fint, efterfølgende kontroller viste at alt var ok. Der opstod dog et efterfølgende problem : Ved fjernelse af 23 lymfeknuder strømmede i første omgang en hel del lymfevæske ud, så stoppede det og min overkrop gav sig til at svulme op. Lægerne på Herlev nægtede pure at det kunne have været følge af operationen. I næsten 2 år diskuterede jeg med dem det stigende problem da lymfevæsken begyndte at omdannes til lymfefedt i maven, hvilket gav mig til sidst nogle gevaldige problemer med fordøjelsen og medførte også åndenød. Det blev til en hård klump lige under ribbenene, men lægerne påstod stadigvæk hårdnakket at det intet havde at gøre med fjernelsen af lymfeknuderne.
Til sidst gav jeg op og henvedte mig til Patienterstatnigen.Sagen kører endnu.
Desuden lagde jeg 18.000.- kr hos Hamlet og fik fjernet fedtklumpen. Det er 3 uger siden, mine problemer er væk, jeg spiser igen alt, sover fint og cykler igen i fuld fart.
Hvis jeg fik et dræn lige efter operationen, så kunne jeg slippe for 2 års dårlig livskvalitet. Det gør man i udlandet, på Herlev påstår de, at et dræn er et fremmed element, som øger risiko for infektion.
Vi er 20 000 registrerede patienter der lider af senfølger efter fjernelse af lymfeknuder. Det kunne være rart, hvis lægerne tænkte mere på patienten og mindre på den lille fordyrelse en indsættelse af et dræn koster.
Log in eller Registrér for at kommentere.