Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad er jeg lige ramt af?

Hej alle!

Håber jeg hurtigst muligt lige kan opnå lidt hjælp. Sidder i Spanien, og skal først hjem om 2 uger, så har virkelig brug for en eller flere vendlige sjæle, som kan give mig en forklaring eller nogle råd på mit problem.

Jeg har aldrig oplevet det før, men igår efter jeg havde været ude i havet, oplevede jeg at der var kommet en form for en hvid blære på penishovedet og derudover var der også kommet lidt inde under forhuden.
Jeg blev ekstremt bekymret, men valgte at vente til dagen efter, for at se om det var blevet bedre.
Jeg oplevede at (blæren/det hvide hud) var ved at falde lidt af, men indenunder (blæren) var der et åbent kødsår. Tænkte umiddelbart at det måske var et tegn på bedring, men senere hen på dagen, kom der så en ny hvid streg/blære noget på penishovedet. Jeg er nu bekymret for hvad det er, og vil utrolig gerne have svar, da jeg ikke lige kan opsøge min læge hernede.

Ps. har aldrig haft sex eller lignende.

Håber en vendlig sjæl, hurtigt lige vil give mig svar på hvad det er der foregår, for det er meget ubehaeligt ikke at vide om man har fået svamp eller hvad det nu lige er?
+ hvis i eventuelt ved hvad det er, og du ved hvad jeg kan gøre for at behandle det, må du meget gerne lige skrive det med også!

Mvh Lars

Kommentarer

  • Indstillinger
    Uh, jeg så en film i tv om kryb i kroppen, efter badning. Sandfærdigt.


    Nej, jeg aner ikke hvad der er, men vil da råde dig til at lade en læge kigge på det. Der findes da spanske læger også. Du er vel ikke rejst uden sygesikring.
    Et familiemedlem har haft god erfaring med spansk lægebehandling, aldrig var hun blevet behandlet så godt.
  • Indstillinger
    Tvivler på at det er kryb i kroppen... Det ville være yderst mærkeligt, hvis dette kunne opstå på 20 minutter.
    Og nej, har umiddelbart ikke mulighed for at gå til lægen, da vi er på havet... Men opsøger selvfølgelig læge, når muligheden opstår
    Men tak for dit svar.
  • Indstillinger
    Der kan sikkert være flere årsager og hvad det er vil du aldrig kunne få svar på i en debat. Det kan kun blive et gæt, hvis nogen skulle have en ide.

    Kryb i kroppen, det vil jeg tro sker på et sekund.
    Nå men, det var kun fordi du skrev: Efter badning. Der kan jo være masser af andre årsager. Også noget helt uskyldigt.
  • Indstillinger
    Under forhuden sidder der en hård hvid kugle noget, nogle der ved hvad det kan være?
  • Indstillinger
    Det her er et debatforum, og du kan ikke forvente, at nogen kan give dig en diagnose på et sådant.

    Jo, du kan måske være "heldig" at en kan fortælle dig, at han har haft noget, der minder om det, du fortæller, og det var ingen ting - eller omvendt, at det var alvorligt - og hvad skal du så bruge det til?

    Du virker meget ung - er du helt alene på det skib ud for Spanien? Er der dog ikke nogle voksne, du lige kan tale med om det her? Og - det kan man altså godt gøre på samme måde, som du garanteret for længst ville have gjort, hvis dit problem sad på halsen. At det er din tissemand, gør det ikke automatisk til noget mystisk, som du for alt i verden skal holde for dig selv - og oven i købet få din fere ødelagt med.

    Så - få fat i en voksen mand og bed om noget hjælp og støtte. Du skal se; du bliver ikke til grin, men kan faktisk "risikere" at du får noget fornuftig hjælp.
  • Indstillinger
    Hmmm, tror ikke helt du har læst alt igennem...
    Jeg er skam ikke alene, men føler heller ikke at mine nærmeste behøver at få nogen form for information omkring dette, og derfor spørg jeg herinde.
    Jeg har på intet tidspunkt skrevet at jeg forventer et konkret og præcist svar, men spørger alligevel, da det jo kunne være at en sød sjæl havde kendskab til dette, og eventuelt ville hjælpe mig.

    Men hvis du ikke lige har noget svar udover det sædvanlige med læge, familie, venner osv. så hvorfor kommentere?
    Ønsker bare at opbygge lidt information om hvad dælan der foregår? Og især, da jeg ikke har mulighed for at gå til lægen pt.

    Mvh Lars
  • Indstillinger
    Ja, men så undskylder jeg. Har dog læst, hvad du skriver - men du har ikke læst, hvad jeg skriver.

    Du kan eventuelt få at vide, at andre har prøvet noget, der ligner, som enten ikke var noget, eller var noget skidt - så hvad der så passer til dig finder du ikke ud af.

    Det er dig - og kun dig - der derfor beslutter at ville ødelægge din ferie med bekymringer, fordi du ikke vil bede om hjælp blandt dem, der er omkring dig, fordi du øjensynligt er blevet bildt ind, at det er pinligt at have kønsdele.

    Jeg skal nok holde mig væk, når du ikke har interesse i det eneste råd, du med stor sandsynlighed kunne få noget fornuftigt ud af.
  • Indstillinger
    Forstår dig virkelig ikke...

    Der kunne sagtens sidde en eller anden gut, og have været igennem noget lignende det her. Derfor spørger jeg om der eventuelt er nogle der kunne give mig lidt information mht. mit problem.
    Som du selv siger, så kan jeg ikke forvente at få svaret serveret, men jeg har vel aldeles lov til at spørge? Og da dette er en debat, så kunne der jo komme flere forskellige vinkler på hvad det er, og derved kunne der jo være en som skrev noget, som passede meget godt på lige nøjagtigt det jeg er ramt af.
  • Indstillinger
    Du skriver under kønssygdomme, men du fortæller også, at du ikke har haft sex eller lignende.

    Du får et bud, men afviser det straks.

    Du har fået en blære, der er blevet til et sår og du har også observeret en knop. Du kan have fået svamp, fordi du har gået med våde badebukser, være blevet bidt af et inficeret insekt, du kan have fået en rift, der måske er betændt; du bader i Middelhavet, der jo er pænt forurenet, så der er rige muligheder for at pådrage sig en infektion; og da du skriver under kønssygdomme, må det vel betyde, at du har været i en eller anden form for nærkontakt med en andens kønsdele, så det kan være noget kønsoverført. - eller at du ikke aner noget om, at kønssygdomme kun opstår ved kønslig omgang. Jeg tror det sidste, at du netop ikke ved noget om tingene, hvorfor du i den grad bør få noget voksen vejledning.


    Selvfølgelig har du lov til at spørge, men måske du også skal skrive, hvad du vil have ud af et svar.
    Jeg prøvet at fortælle dig, at det kan være hvad som helst – og at andre måske har oplevet noget, der ligner, som enten var farligt eller ingen ting.

    Jeg prøver hele tiden, at forklare dig, at du ikke kan bruge et debatforum til noget som helst ved sådanne symptomer. Det synes jeg sådan set, er det bedste bud, du kan få, og det er derfor skrevet i bedste mening.

    Da du ikke har mulighed for at opsøge en læge, bør du ganske enkelt opsøge en voksen og bede om råd, men det vil du ikke – det er dit valg at ødelægge din ferie med noget, der måske kunne klares med en god snak og et råd.

    Jeg spørger lige: hvis du nu havde fået dette på dine fødder – ville du så også vælge at holde det for dig selv? Du gør kun livet mere besværligt for dig selv ved at tro, at fordi det er på tissemanden, så skal du lide unødigt.

    Jeg ved, du synes, jeg er anstrengende, men det er jo et debatforum, så derfor kommer man med sine meninger – og da det jo ikke lige frem vælter ind med råd til dig, så burde du måske tænke lidt over, om det her råd er så frygteligt, som du tror.
Log in eller Registrér for at kommentere.