Hjem Tænder og mund Åben debat om tænder og mund

Irritation omrking drøbel + kæbe der knækker.

Er der nogen der har oplevet noget lignende?

Jeg har i fire måneder døjet med forskellige irritationer i munden og op til ørene. Jeg er blevet undersøgt for forskellige ting af min læge, feks: 3D røntgen af bihuler, infekstionstal via blodprøve og allergi. Alt var OK, men fik af vide at jeg havde husstøvmide allergi, men det kunne ikke være grunden til følgende symptomer:

1. Min kæbe knækker.
2. Det er som om at området omkring min drøbel klør, hvilket får det til at "hoppe op og ned" - det resulterer i forskellige lyde. Nogle gange klikke lyde, andre gange boble lyde
3. Min gane føles nogle gange presset, og irriteret
4. Jeg oplever tit når jeg gaber at der er noget der forstyrrer mit højre øre - får tit propper i øret når jeg gaber eller puster næse
5. Når jeg laver nakkeøvelser og strækker nakken kommer der også forskellige lyde fra den bagerste del af munden.

Jeg kan ikke se at der er noget på eller omkring min drøbel, andet end at det ser ud til at jeg måske er en smule rød omkring de to huller helt bagerst.

Mine visdomstænder i overmunden, især den i højre side stikker meget ud imod kinden, og er slet ikke på linje med resten af tænderne - det er den anden heller ikke.

Disse symptomer plager meget, fordi jeg kan slet ikke holde op med at rykke på de små muskler omkring drøbelen og gør det så godt som hvert 10 sek.
Log in eller Registrér for at kommentere.