Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knald røde kinder

Redigeret 6 juli, 2014, 08:10 i Åben debat om hud og hår
Hejsa! Jeg er en teenage pige, og siden jeg blev født, har jeg altid haft knald røde kinder. De er altså ikke bare lidt røde, men MEGA røde. Dette påvirker mig utroligt meget, og også selvom mine kinder føles kolde, så er de stadig røde! Jeg rødmer også utroligt let, og bare ved at grine eller smile, bliver mine kinder nærmest dobbelt så røde.Intet hjælper, og \"det røde\" i mine kinder går altså ikke væk af sig selv. Siden jeg var yngre, synes jeg at det er blevet værre. Jeg ved at der er noget som hedder rosacea, men ved ikke om det er dette jeg har, da jeg jo et født med utroligt røde kinder (og en smule rødmen omkring panden)og det ikke er noget som er kommet senere hen.Jeg har enkelte bittesmå karsprængninger i kinderne, men de er dog ikke særligt tydelige eller store. Pga. mine kinder, går jeg dagligt med meget makeup for at dække dem, da jeg ikke ved hvad jeg ellers skulle gøre? Jeg frygter også lidt at skule stå over for en læge uden makeup, da det bare ville resultere i at jeg rødmede rigtig meget, pga. mine kinder. Er der nogle som kender en behandling som ville kunne hjælpe? Laser behandling eller en anden måde at komme af med mine røde kinder på? Jeg ville blive meget taknemmelig for nogle svar, da dette er et stort problem for mig.
Log in eller Registrér for at kommentere.