Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp... jeg er meget i tvivl.

Hej derude. Jeg er en snart 21 årige pige som bøvler dagligt med spiseproblemer.. jeg er inden for et halvt år gået fra 61 til 50 på vægten, og det er ikke fordi jeg synes det er grimt til mig , men alle mine kollegaer påpeger virkelig ofte at jeg har tabt mig alt for meget, og at jeg ikke må tabe mig mere, at jeg nok skal tage lidt på igen.. jeg Vil ikke ha noget i mod og veje 55 kilo, men jeg har et virkelig twistet forhold til mad.. jeg spiser morgenmad fordi jeg ved jeg skal ha det så jeg kan klarer den til middag men jeg spiser kun en halv bolle og et blødkogt æg også er jeg mæt. Til middag er det forskelligt hvor meget jeg spiser og det er det osse til aftensmad. Men til tider kan jeg få så mange mavekramper og rotaoiner i maven at jeg bliver nøs til og kaste op for at få min mave til og falde til ro...jeg ved ikke Hvad jeg skal stille op, og jeg ved ikke om det er seriøst nok til og se lægen med. Jeg håber der er nogle af jer der vil svarer mig..
Mvh en forvirret ung kvinde

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej. Det er normalt, at man ikke har appetit til at spise så meget, når man i længere tid har spist meget lidt. Kroppen vænner sig til den mængde mad, den plejer at få. Det er derfor bedst, at du efterhånden spiser større og større portioner i stedet for at spise en alt for stor mængde mad, for så kan man nemlig, som du forklarer, føle træng til at kaste op. Det er også en god idé, at du ikke er alt for aktiv lige efter, du har spist, for så kan man godt få lidt kvalme. Hvis du får det værre, kan det være en god idé, at tage til lægen med det. Håber du kan bruge mit svar.
Log in eller Registrér for at kommentere.