Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Afføring 'blir hængende'

For det første- undskyld hvis titlen er misvisende men jeg kunne ikke komme på noget der beskrev situationen bedre.

Hej netdoktor
Jeg har, i nogen år snart, gået og døjet med problemer med min afføring. Når jeg har været på toilettet er der næsten altid noget tilbage 'deroppe' og jeg kan blive ved med at tørre efter til der er blod på papiret, uden at blive færdig. Et par timer senere kan jeg så gå på toilettet igen (uden at skulle lave noget) blot for at tørre efter igen da der allerede er mere at tørre af.
Jeg går på toilettet 1-2 gange om dagen hvilket jeg vil tro er ganske normalt og udover 'resterne' og sår/rifter efter for meget tørren, har jeg ikke andre gener.
Jeg spiser sundt (masser af fibre og grøntsager) og drikker ikke for meget kaffe/alkohol/sodavand, men mit arbejde gør dog at jeg sidder ned omkr 10 timer dagligt (inkl. offentlig transport til og fra job).

Konsistensen af hvad der kommer ud er ofte meget tyk og grøddet- kan det være noget i min kost der gør det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har oplevet nogenlunde det samme i flere år, hvor jeg har gået rundt med mere eller mindre forstoppelse.
    Efter at jeg har fået mere styr på min fordøjelse oplever jeg, at afføringen "slipper", så der ikke kommer ret meget på papiret, nogle gange slet ingenting.

    Har du andre gener fra kroppen?
    Hovedpine, rygsmerter, kvalme, ubegrundet træthed, eller andet, der gør, at du ikke fungerer optimalt?
  • Indstillinger
    Jeg oplever meget træthed i perioder men ellers synes jeg ikke at jeg har oplevet bemærkelsesværdige ting.
    Men hvis det er forstoppelse er der så noget der kan hjælpe mig med at få styr på fordøjelsen som du siger- har hørt om noget der hedder Husk men ved ikke om det hjælper på noget, eller om det er nødvendigt.

    Tusinde tak for svaret :)
  • Indstillinger
    Træthed kan godt komme af fordøjelsesproblemer, så hvis der ikke er en naturlig årsag til din træthed, så kan det godt hænge sammen.

    Husk er rigtig godt, du skal blot huske at drikke rigeligt vand. På vejledning står der, så vidt jeg husker, at man skal drikke ½ dl pr. måleske (teskefuld) HUSK, men hvis man har problemer med forstoppelse, så er jeg overbevist om, at det er alt for lidt.

    Jeg bruge selv HUSK, jeg kommer 2 måleskefulde i et halvt glas vand (ca1,5 dl),og så skyller jeg efter med et helt glas vand (ca. 3 dl) og derefter laver jeg et glas saftevand, som jeg drikke lidt af gangen, når alt det andet vand er "landet" i maven.

    Hvis du har forstoppelse (som ikke kun handler om total forstoppelse, men også kan handle om, at det er længe om, at komme igennem og er svært at få ud), så kan jeg varmt anbefale et homøopatisk produkt, der hedder Masin http://www.holistica-medica.dk/site/masin , du skal blot være obs på, at hvis du følger den vejledning, som kan findes på nettet, som siger, at man skal tage 20 dråber 3 gange om dagen, så kan du (hvis du går rundt med forstoppelse) risikere en voldsom gang mavekneb med total udtømning til følge.
    Dette er ikke nødvendigvis negativt, men det kan være ganske ubehageligt mens det står på.
Log in eller Registrér for at kommentere.