Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

meget udadvendt

Redigeret 8 juli, 2014, 12:16 i Angst
Hej!

Jeg har meget svært ved at være alene. Jeg er ikke som sådan bange, men jeg føler mig hurtigt ensom. Jeg er 22 år og bor med min kæreste.

Jeg er ekstremt ekstrovert og kunne være omkring andre hele tiden, hvis det skulle være. Jeg har aldrig rigtig kunne sove selv, men når jeg er "tvunget" til det, så skal jeg altid have radio eller tv kørende. Det er utrolig trættende for mig og det gør mig meget ked af det, at jeg er så afhængig af andre mennesker.

Jeg har været ved psykolog i en længere periode omkring dette, men da dette ikke virkede var jeg ved en hypnotisør. Begge var en fiasko for mig og jeg har endnu ikke fundet "kuren"..

Jeg får udrettet en masse når jeg er selv. Måler, tegner, gør rent osv., det er afslapningsdelen der er svær for mig. Jeg bliver rastløs og ked af det, hvis jeg sidder og ser en serie i tv - noget jeg sagtens kan bruge en hel dag med, hvis jeg er sammen med en anden. Jeg kan slet ikke slappe af når jeg er alene og er nødt til at lave lister om, hvornår jeg skal lave hvad, før tiden går hurtigt.

Det skal lige siges, at jeg sagtens kan nyde en aften, timer eller en dag alene, men det bliver svært for mig at være alene en weekend eller en uge ad gangen. Håber nogen har et godt råd!

Mvh Cecilie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du ikke slapper af med at være alene, tror jeg ikke, det er det rette tidspunkt at være alene på. Med tiden kan du måske godt lære at slappe af med det, men jeg ville vente med det, hvis jeg var dig, og løse det umiddelbare behov, som er at være sammen med folk. Og det er der ikke noget galt i !!. Det er helt naturligt, at du har lyst til det. Jeg synes, det er godt, du bor med en kæreste, når du har det sådan ! Trangen til nærhed er noget, der skal næres. Jeg tror, at jo mere, man nærer det behov, jo nemmere bliver det at være alene i længden.
    Jeg synes, at det er flot, at du indrømmer og selv kan se, du er afhængig af andre. Det er der mange, der ikke kan.
    Det er vigtigt, at man ser nogle i sin hverdag, når man har det sådan. Ikke kun sin kæreste. Det ved jeg fra mig selv. Hvis man går for meget for sig selv, bliver det kun værre.
    Held og lykke. Kh Martin
Log in eller Registrér for at kommentere.