Hjem Sind og psyke Angst

Roaccutan og angst/psykiske lidelser?

Redigeret 24 juni, 2014, 09:49 i Angst
Hej alle.

Jeg skrev for et par uger siden følgende opslag på min facebook. Det drejer sig om min personlige erfaring med roaccutan. Er der andre herinde i samme "båd"?

"Jeg søger personer, som har været på roaccutan, og som har en mistanke til, at det har givet dem permanente psykiske bivirkninger.

Roaccutan er et præparat, som er udviklet til at behandle, bl.a. kræft i hjernen. Det er stærke sager!. Man fandt ud af, at pillerne også havde en fantastisk effekt på acne(!). Siden da, er det primært, hvad pillerne er brugt til.

Jeg har været på pillerne i flere omgange, da jeg var mellem 18-25. I takt med årene, har jeg altid følt mig mere og mere "mærkelig". Når, jeg snakker med andre i samme position, er det også det ord, som de bedst kan bruge: "Mærkelig".

Jeg har en rigtig ubehagelig følelse af, at pillerne har ændret hele min naturlige balance i kroppen, huden, og sidst, men mest skræmmende - i hjernen.

Før jeg begyndte på pillerne, var jeg fuld af energi og satte mange ting igang. Jeg var bl.a. ude at optræde en del som tryllekunstner, og det - som den meste naturlige og sjove ting i verden. Jeg har ikke være ude og trylle i 13 år nu, pga. angst og en "mærkelig" krop. Jeg begyndte med pillerne for 16 år siden. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at det er pillernes primære skyld. Min angst og "mærkelige" krop er skyld i, at jeg lever et liv rigtigt meget på kompromis.

Jeg føler mig idag kun en skygge af den person, jeg var før, jeg startede med roaccutan. På trods af intens terapi i alle mulige former og mange penge fattigere, er jeg ikke kommet nærmere på mit "gamle jeg" - tværtimod. Det er meget, meget skræmmende. Og det overbeviser mig kun endnu mere om, at det primært er pillernes "værk" - at pillerne har ændret noget kemisk i kroppen og hjernen.

Hele min personlighed/person føles ændret. Mit intellekt føles dårligere. Jeg føler, jeg opfatter ting meget langsommere end før pillerne. Jeg har lige været på skolebænken i seks måneder. Det var et helvede, ift at tage imod informationer. Sådan føler jeg det også i mindre grad i min hverdag.

Dertil lider jeg rigtig meget af kroniske fysiske bivirkninger efter pillerne: Tørre øjne, næse, læber og hud. Sarte øjne overfor sollys og flimmer. Nedsat seksuel funktion. Men overstående psykiske bivirkninger er uden tvivl de værste og et rent helvede.

Er min hud så i det mindste blevet bedre?! Nææ, den har aldrig været dårligere og mere skrøbelig. En uge er den "okay", den næste af h til.

I primært USA har der været meget fokus på de fysiske bivirkninger. Bl.a. mange vundne retssager fra tidligere brugere.

Nu er det på tiden, at der kommer fokus på de psykiske permanente bivirkninger som piller kan give.

Mit kortsigtet mål er først og fremmest at finde ligesindet i DK og hjælpe hinanden med at finde tilbage til den person, vi engang var.

Jeg har allerede fundet én, som beskriver - mere eller mindre, præcis de samme ting som mig, bare på en anden måde. Men jeg ved, der findes endnu flere af sådan nogle som "mig.".

Et længeresigtet mål ville være at få trykt eller hørt vores historier. Få fokus på det her lort!

Det store langsigtet mål er at sagsøge firmaet bag langt ind i helvede!

Og ikke mindst, få det her præparat væk som behandling for acne. Det har ødelagt mange (især) unges liv.

Denne her video opsummere meget godt bivirkninger efter roaccutan:
https://www.youtube.com/watch?v=NX5etVb1eXc

Her er en tråd på 78 sider med den ene forfærdelige historie efter den anden http://www.medschat.com/Discuss/accutan ... 191307.htm

Det engelske ord for pillerne er "Accutane". Googler du "long term side effects accutane", vil du bogstaveligt talt få millioner af links frem.

Hvis du selv kan nikke genkendende til overstående efter brug af roaccutan, så skriv til mig her på facebook eller på mail: danthomsen1980@gmail.com

Del meget gerne dette opslag."

Hvis der er nogle herinde som kan "nikke" genkendende til overstående, så kontakt mig endelig!

Hilsen
Daniel
Log in eller Registrér for at kommentere.