Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ulidelige smerter i underlivet

Redigeret 23 juni, 2014, 06:50 i Åben debat for kvinder
Hej!

Jeg er en pige på snart 17 år der har nogle forfærdelige smerter i de perioder hvor jeg er seksuelt aktiv.
Men det er lidt mere tricky end bare lige at sætte en finger på hvad der er galt, da mit problem ikke kun sker ved 'rigtig' sex.
Når jeg har haft sex gør det ondt når jeg tisser, og ekstremt ondt når det sidste skal ud, og jeg føler hele tiden jeg skal tisse, selvom der nogle gange kun er meget lidt.
Når jeg skal tisse kommer det meget pludseligt, og når jeg skal er det forskelligt hvor lang tid jeg har til at nå på toilettet, men flere gange har jeg slet ikke kunne holde mig fra stuen til toilettet, og har derfor tisset i bukserne.
Det er virkelig ydmygende, og det her er første gange jeg skriver mit problem ned, og der er ingen andre end mig og min nuværende kæreste der kender til problemet.
Jeg har utallige gange været til lægen, men der er ingen bakterier i mit urin, så de kan ikke give mig noget til at fjerne smerterne, da der ikke er en diagnose på det.
Jeg har fået 4 behandlinger for blærebetændelse det seneste år, men ingen af dem har hjulpet.
Jeg havde problemet 3 måneder gennem mit første forhold. (men han var ikke min første partner)
Jeg kan sagtens have sex 1 gang uden der sker noget, men lige så snart jeg har haft sex 2-3-4 gange begynder det, og det stopper først flere uger efter jeg er stoppet med at have sex. Da jeg gik fra min første, gik der 2 måneder før det forsvandt.
Det gør så forfærdeligt ondt, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få det til at gå væk, og jeg vil virkelig gerne lave de intime ting med min kæreste, men det er fuldstændig umuligt for smerterne efter er slet ikke til at holde ud.

Problemet er kommet tilbage nu, men jeg har ikke sex. Jeg får finger, og også det skaber problemet.
Jeg tisser altid lige efter og jeg drikker massere af vand og tranebærjuice, men det hjælper ikke.

Jeg fik min menstruation idag (som kører regelmæssigt uden problemer) og den er meget grumset, som om blodet skiller fra hinanden.

Håber der er nogle der kan hjælpe, for jeg er virkelig træt af min krop!!

Kh. sygepigen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Sygepigen
    Jeg har desværre ikke løsningen på dit problem :-(
    Men jeg står i næsten samme situation som dig og følger lige med her om der er nogle der kan komme med en løsning på vores problem.

    Jeg er en kvinde på 39 år og jeg har haft et aktivt sexliv uden de store problemer, selvom jeg har en meget lille skede.
    Jeg har da prøvet at sex har gjort lidt ondt, hvis penis var lidt stor og jeg har os prøvet at være øm bagefter.
    Mit problem er nu :
    For 7 dage siden skulle jeg have sex med min nye kæreste for første gang. Han har en "ENORM" penis..den er både meget tyk og lang. Det tog meget lang tid før han kunne trænge ind i mig selvom jeg var "helt klar". Og selve samlejet gjorde os ondt..men ikke så jeg ikke kunne gennemføre det.
    Dagen efter havde jeg voldsomme smerter...kunne næsten ikke gå på toilettet og kunne slet ikke tørre mig og bare det at sætte mig på en stol gjorde ondt..havde lyst til at skrige når jeg skulle tisse :-(
    2 dage efter prøvede vi så på at have sex igen, men det kunne slet ikke lykkes pga smerter.
    Nu er der så gået 7 dage og jeg har stadig ondt..ikke kun når jeg skal på toilettet men hele tiden, selvfølgelig er det værst når jeg skal på toilettet.

    Jeg har som skrevet før haft sex hvor det gjorde ondt bagefter, men aldrig i flere dage og slet ikke som disse smerter.

    Jeg håber virkelig at nogen kan komme med en forklaring og løsning til problemet både for mig og for Sygepigen, da det er ulideligt at have det sådan!
  • Indstillinger
    Tager du nogen form for medicin - herunder p-piller/p-midler?

    Af en mig totalt uforståelig grund, frikender lægerne gerne totalt disse hormoner, selv om de altså HAR et hav af bivirkninger.

    Hvis du tager p-midler, når du nu er undersøgt for alle andre ting, så foreslår jeg, at du da forsøger at stoppe med det - måske bare nogle måneder - og så se, hvad der sker.

    Jeg kan naturligvis ikke love, at det virker, men så er det da forsøgt.
  • Indstillinger
    Jeg tager ingen p-midler af nogen form, og drt har jeg aldrig gjort, så det er helt sikkert ikke derfor :(
    Ellers tak lotte! :)

    Pruttepude: i feel you!
  • Indstillinger
    Det var et bud, men fint det ikke kan være derfor.

    Mit næste forslag er, at du prøver at opsøge en dygtig akupunktør. De arbejder på en helt anden måde end den etablerede lægeverden. De ser på helheden i stedet for den enkelte lidelse.

    Dine problemer kan nemlig godt skyldes noget helt, helt andet, som det aldrig vil falde en læge ind at undersøge for.
  • Indstillinger
    Tak Lotte, jeg er bare skrækslageb for nåle, så jeg ved ikke om det går..
    Kan det være psykisk?
    Blev udsat for et seksuelt overgreb i starten af 2013, og har stadig ikke bearbejdet det??
  • Indstillinger
    Du har ulidelige smerter. Jeg kan garantere, at de nåle er så tynde, at det intet vil være i sammenligning - og hvis det nu hjælper?

    Men - det kan da sagtens være psykisk, når du har været ude for en så voldsom oplevelse. Jeg er slet ikke i tvivl om, at sind og legeme hører sammen. Der er da gentagne beviser på, at psykisk pres kan medføre fysiske lidelser, så hvis du søger hjælp til bearbejdning af, hvad der skete den gang, så er der da stor sandsynlighed for, at det vil gavne dig - også fysisk.

    I øvrigt - akupunktur går jo netop på helheden, hvorfor det også kan bruges, hvis man netop har fået fysiske lidelser forårsaget af psykisk pres.
  • Indstillinger
    det er selvfølgelig rigtigt nok, men skal lige have hjælp til nålene først!

    Fysioterapi, kan det hjælpe???
  • Indstillinger
    Tja, hvis det hele handler om f.eks. myoser - men netop noget så enkelt er du vel for længst blevet undersøgt for?
Log in eller Registrér for at kommentere.